کد خبر: ۱۴۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
گروه استان‌ها- نخستین واحد بازسازی شده در زلزله ۵.۲ ریشتری اوایل مهرماه امسال امروز با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراوه تپه، پیش از ظهر امروز و با حضور استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نخستین واحد مسکونی بازسازی شده در زلزله اخیر این شهرستان افتتاح شد.

هادی حق شناس، استاندار گلستان در این مراسم با بیان اینکه حدود نیمی از خانه‌های روستایی استان غیرمقاوم است، اظهار داشت: هدف ما مقاوم سازی و بهبود کیفیت خانه‌های روستایی است و در این مسیر تلاش بنیاد مسکن استان در بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل و زلزله و رانش زمین شایسته تقدیر است.

وی بیان داشت: پنجم مهرماه زلزله مراوه‌تپه اتفاق افتاد و امروز با تلاش بنیادمسکن شاهد افتتاح اولین واحد مسکونی بازسازی شده در این زلزله هستیم. 310 واحد مسکونی در مراوه تپه از زلزله آسیب دیدند که 270 واحد نیازمند بازسازی دوباره هستند.

حق شناس گفت: مردم باید جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی آسیب پذیر خود به دفاتر بنیاد مسکن در شهرستان‌ها مراجعه کنند تا در حوادث احتمالی با کمترین آسیب مواجه شوند.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز در مراسم افتتاح این واحد مسکونی اظهار داشت: در زلزله 5 مهرماه در این شهرستان حدود 270 واحد مسکونی تخریبی اعلام شد که کار بازسازی با سرعت عمل بی‌نظیر و در حدود 24 ساعت پس از حادثه شروع شد.

وی گفت: امروز نخستین واحد بازسازی شده در این شهرستان بعد از گذشت 33 روز افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: به مالکان واحدهای خسارت دیده 65 میلیون تومان تسهیلات و 21 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد واحدهای مسکونی خسارت دیده در حوادث امسال از جمله رانش زمین، سیل و زلزله رامیان و مراوه تپه تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسند.

همچنین امروز فاز دوم طرح هادی روستای مرزی کرند در شهرستان گنبدکاووس نیز به مساحت 18 هزار و 657 مترمربع زیرسازی و آسفالت و با اعتبار یک میلیارد و 740 میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

براساس اعلام بنیاد مسکن استان در فاز نخست اجرای طرح هادی این روستا نیز 18 هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت، یکهزار متر مربع محوطه سازی، یکهزار و 900 متر طول جدول کشی، جابجایی شبکه برق و غیره با اعتبار 380 میلیون تومان اجرا شده بود.

طرح هادی این روستا با اعتبار حدود 150 میلیون  تومان در سال 98 توسط بنیاد مسکن استان بازنگری شده و تا کنون برای عمران و آبادانی این روستای بزرگ و مرزی، مجموعاً در دو فاز 2 میلیارد و 120 میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است.

همچنین تا کنون 545 واحد مسکونی از طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و 34 واحد نیز از طرح مسکن محرومان برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/581/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار