کد خبر: ۱۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
به گزارش تجارت آنلاين، کسب و افزايش ثروت هم مي تواند به مقوله اي پيچيده مبدل شده و ذهن افراد را به خود مشغول کند و هم مي تواند بدون آنکه در کلاس هاي سطح بالاي امور مالي شرکت کرد، محقق شود.
اما نکته هايي که در اين روند از اهميت بسيار زيادي برخوردار هستند شامل صبر، انضباط، تعهد و قضاوت صحيح مي شوند. هر فردي مي تواند مقدمات و اصول مديريت پول را فرا بگيرد، اما مساله مهم اين است که چگونه آنها را در دنياي واقعي که ميزان موفقيت افراد را مشخص مي کند، به کار مي گيرد.
از اين رو، در ادامه اين مطلب چند اصل که در شروعي موفقيت آميز موثر هستند را مورد بررسي قرار مي دهيم.

فدا کردن
افرادي که در کسب و افزايش ثروت موفق هستند، هنگام شروع اين روند موارد بسياري را براي کسب چنين جايگاهي فدا کرده اند. آنها با هر آنچه که در اختيار داشته به زندگي پرداخته و تا حد ممکن از خرج هاي اضافي پرهيز کرده اند.
آنها به نشان تجاري و پرستيژ اهميت نداده اند. براي پس انداز پول، به جاي رفتن به رستوران هاي گران قيمت، خود به آشپزي پرداخته، پوشاک خود را در زمان تخفيف تهيه کرده و استفاده از خودرو شخصي را کاهش داده و با سيستم حمل و نقل عمومي رفت آمد کرده اند. شرايط خوبي به نظر نمي رسد؟ بي شک، همينطور است، اما اين نکته را در نظر بگيريد که اگر به فردي صرفه جو مبدل شويد، چه ميزان پول مي توانيد پس انداز کنيد.

بخشي از درآمد خود را پس انداز کنيد
يکي از مهمترين درس هاي مديريت پول اين است که بيش از 10 درصد از درآمد ماهيانه خود را در حساب بانکي قرار دهيد که نبايد در هيچ شرايطي به جز موارد اضطراري از آن برداشت کنيد. برخي متخصصان، پس انداز 10 درصدي را توصيه مي کنند، اما اگر براي توليد ثروت بسيار مشتاق هستيد بايد درصد بيشتري را به اين مساله اختصاص دهيد. اگر هزينه هاي خود را کاهش دهيد مي توانيد اين رقم را به 15 يا 20 افزايش دهيد.

قرض دادن به ديگران را متوقف کنيد
اگر از آن دست افرادي هستيد که به راحتي پول به ديگران قرض مي دهيد، اکنون زمان آن رسيده تا نگرش خود را تغيير دهيد. اگر اين روند را ادامه دهيد، هيچ گاه در طرح کسب و توليد ثروت خود موفق نخواهيد شد. "نه گفتن" به موقع را در دستور کار خود قرار دهيد.
حتي مقاديري که به ظاهر اندک مي رسند، پس از مدتي ليستي پر هزينه را روبروي شما قرار داده و ممکن است اميدي به بازگشت بخش قابل توجهي از آنها نباشد. در واقع نه گفتن بخشي از مهارت هاي مديريت پول محسوب شده و اين نکته را به خاطر بسپاريد، در شرايطي که نتوانيد خود را نجات دهيد، قادر به نجات جهان نيز نخواهيد بود.

بدهي هاي خود را پرداخت کنيد
بدهي هاي خود را پرداخت کنيد و ديگر براي خود بدهي ايجاد نکنيد. يکي از مهمترين اصول توليد ثروت عدم برخورداري از بدهي است. اگر نمي توانيد با پول نقد پرداخت کنيد، تلاش کنيد بر ميزان بدهي هاي گذشته خود اضافه نکنيد. اين يکي از اصول طلايي مديريت پول محسوب مي شود.

تمام امکانات خود را در يک مکان به کار نگيريد
توليد ثروت نبايد تنها با يک حساب بانکي صورت بگيرد. در اين مسير نيازمد تنوع بخشي به پس انداز خود بوده و مقداري از آن را بايد سرمايه گذاري کنيد. هنگامي که پس اندازتان به مبالغ قابل توجهي رسيد، ديگر زمان مشاوره با يک مدير مالي باتجربه و مطمئن که مي تواند سطوح بالاتري از مديريت پول مانند سرمايه گذاري در صندوق هاي سرمايه گذاري و فعاليت بي خطر در بازار بورس را به شما آموزش دهد، فرا رسيده است.
از آموزه هاي حاصل از شکست ديگران استفاده کنيد و اين نکته را به خاطر بسپاريد، تنها مسير براي ثروتمند شدن يک شبه، برنده شدن در مسابقات بخت آزمايي است. البته يک اگر بزرگ در اين مسير وجود دارد؛ اگر در اين مسابقات برنده شويد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار