کد خبر: ۱۴۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج اساتید اصفهان با بیان برگزاری بیش از ۳۰۰ نشست تخصصی از زمان شیوع کرونا گفت: به‌مناسبت هفته بسیج رزمایش همدلی اساتید بسیجی یا نهضت استادی بسیج اصفهان در دانشگاه‌های استان اصفهان با اجرای ۷ طرح برگزار خواهد شد.

 به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، حضور جامعه نخبگان کشور با بصیرت و به صورت متعهدانه در فعالیت‌‌های مختلف کشور همواره نکته مورد نظر مقام معظم رهبری بوده و به‌دلیل اهمیت این قشر در بین مردم و اعتماد مسئولان به آن‌ها این حضور و نقش‌آفرینی دارای اهمیت بسیار بوده و تاثیری شگرف خواهد داشت.

از این ‌رو فعالیت اقشار بسیج دانشجویی و بسیج اساتید که به بدنه علمی کشور وصل هستند، همواره موردتوجه بوده و به‌دلیل اهمیت بسیار در فعالیت‌ها و شرایط گوناگون حضور فعالانه دارند؛ شرایط خاص به ‌وجود آمده به‌دلیل شیوع ویروس کرونا هم زمینه‌ای برای حضور گسترده و جهادی سازمان بسیج اساتید بوده و همچون دوران گذشته نقش‌آفرینی ویژه داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید اصفهان در رابطه با تشکیل کارگروه مبارزه با کرونا در بسیج اساتید استان اصفهان اظهار داشت: کارگروه تخصصی مبارزه با ویروس کرونا در 4 کمیته تشکیل و به فعالیت پرداخته است، این کمیته‌ها عبارتند از کمیته بهداشتی، کمیته معنوی، کمیته بیوتروریسم و کمیته اجتماعی فرهنگی که دغدغه این کمیته‌ها در حوزه مطالبه‌گری و مسائلی است که در مجموعه استان به‌وجود آمده و قصد داریم در حوزه‌هایی که مربوط به این بیماری است، نقش‌آفرینی داشته باشیم.

محمد باقری ادامه داد: در حوزه بهداشتی چند مطالبه در حوزه‌های مختلف آماده و به مسئولان ذی‌ربط در حوزه بهداشت منتقل شده‌ است، در حوزه معنوی نکات و سند بسیار خوبی در دانشگاه‌ها حاضر شده و به جامعه اساتید و دانشجویان کشور منتقل شد، در کمیته تخصصی بیوتروریسم نیز جلسات خوبی برگزار شده و به‌دلیل اینکه بخشی از این مسائل زمان‌بر بوده و اقدامات علمی هنوز به نتیجه نرسیده ‌است، فعلا گزارشی به مراجع ارائه نمی‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه تخصصی مبارزه با کرونا در حوزه اجتماعی فرهنگی بیان کرد: در هر صورت  روزگاری کرونا از بین خواهد رفت و مسائل و موضوعات اجتماعی پساکرونا در کمیته اجتماعی فرهنگی توسط اساتید به صورت علمی در حال بررسی و برنامه‌ریزی است همچنین از زمان شروع کرونا حضور اساتید با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها کمرنگ‌تر شده و به همین دلیل، سازماندهی برنامه‌ها در کارگروه تخصصی مبارزه با کرونا در حوزه فضای مجازی برنامه‌ریزی شده ‌است.

رئیس سازمان بسیج اساتید اصفهان افزود: با هماهنگی انجام شده در سطح استان، بسیج اساتید در حال حاضر هر هفته یک‌ وبینار یا نشست تخصصی مجازی برگزار می‌شود و از زمان شیوع ویروس تاکنون بیش از 300 نشست تخصصی در موضوعات مختلف از قبیل مسائل بصیرتی، معنوی، سیاسی و کرونا برگزار شده ‌است.

وی در رابطه با مطالبه‌گری در حوزه تخصصی و علمی تصریح کرد: اساتید بسیجی ما که در حوزه‌ داروهای گیاهی و نانوکامپوزیت‌ها فعالیت داشته‌اند، مطالبی را اعمال کرده و در حال ارائه نظرات و انجام بررسی‌های لازم هستند که امیدواریم با تسهیل در شرایطی که در سطح استان انجام می‌شود، بتوانیم اثرات خوب این فعالیت‌های علمی که اساتید در شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهند به صورت ملموس در استان ببینیم و حس کنیم.

باقری گفت: با توجه به فعالیت مجازی حوزه‌های مختلف رسالت ما در مجموعه سند حضور مجازی اساتید بوده و ما برای برگزاری کلاس‌های مجازی به یک قانون مدور نیاز داریم که در دست تدوین توسط اساتید بسیجی است چرا که دقیقا مثل کلاس‌های حضوری، کلاس مجازی نیز نیازمند یک شاکله هستند که اساتید با نگاه تخصصی و بررسی‌های خاص در اندیشکده‌های علمی راهبردی فضای مجازی این قانون و شاکله را تدوین می‌کنند.

نهضت استادی بسیج اصفهان به ‌مناسبت هفته بسیج

وی با اشاره به رزمایش همدلی اساتید در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: رزمایش‌های مختلفی در قالب کمک‌های مومنانه در سپاه پاسداران برگزار شده است که در دوره قبلی این رزمایش، بسیج اساتید نیز 250 میلیون ریال کمک نقدی و کمک‌های غیرنقدی از قبیل لوازم‌التحریر، کتاب، تبلت و موارد دیگر داشته که با همکاری سپاه توزیع شده ‌است اما به ‌مناسبت هفته بسیج رزمایش همدلی اساتید بسیجی یا نهضت استادی بسیج اصفهان در دانشگاه‌های استان اصفهان با اجرای 7 طرح برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان افزود: طرح اول نذر تبلت و موبایل ویژه دانشجویان مناطق محروم و طرح دوم نذر خون و پلاسما است چرا که نیاز واقعی، خاص و ویژه مجموعه درمانی ما اهدای پلاسما بوده و با توجه به اینکه اساتید همیشه پیش‌قراول موضوعات خیر و کمک‌های ویژه بوده و در حوزه نذر خون و پلاسما نیز اقدامات ویژه‌ای در دست اقدام است که افتتاحیه آن در هفته بسیج برگزار خواهد شد؛ در طرح‌های سوم، چهارم و پنجم نیز توزیع لوازم‌التحریر، کتاب، تهیه جهیزیه هم راستا با مجموعه طرح‌های معاونت اجتماعی سپاه و تهیه مایهتاج زندگی برای نیازمندان صورت می‌گیرد.

وی در ارتباط با فعالیت ویژه مجموعه بسیج اساتید در حوزه جهش تولید تصریح کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در حوزه جهش تولید، اساتید بسیجی باید به این عرصه ورود کنند و به ‌همین دلیل در طرح ششم به صورت بسیار ویژه روی موضوع جهش تولید کار برنامه‌ریزی شده و ورود ویژه‌ای به این موضوع خواهیم داشت.

باقری خاطرنشان کرد: طرح ششم رزمایش همدلی برای اجرای مشاوره‌های علمی و تخصصی به صنعت توسط اساتید برنامه‌ریزی شده و اساتید بسیجی ما بسته به فراخور صنعت یک روز یا بیشتر در هفته به صورت داوطلبانه و مشاوره‌ای در حوزه صنعت حضور پیدا کرده و فعالیت ویژه و موثری در این حوزه خواهند داشت؛ هفتمین طرح این رزمایش نیز کسب یک روز حقوق است که به عنوان آخرین مرحله اجرا خواهد شد.

به‌گزارش تسنیم بسیج اساتید استان اصفهان همواره در شرایط ویژه در سطح استان و حتی کشور حضور فعال داشته و در شرایط خاص کرونایی نیز نقش‌آفرینی خوبی داشته و دارند.

انتهای پیام/174/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار