کد خبر: ۱۴۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
گروه استان‌ها - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است بزرگان و متنفذین هر شهر با انتشار متنی، مردم را از برگزاری مراسمات عزا و عروسی امتناع کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، عصر امروز جلسه هم اندیشی با متنفذین و فعالان اجتماعی در عرصه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا برگزار شد که راهکارهایی برای پیشگیری از این بیماری مطرح شد.

اقبال عباسی در این جلسه اظهار داشت: اگر با این وضعیت هر چه محدودیت اعمال و تصمیمات سخت گرفته شود، در صورتی که مردم مراسمات را برگزار و مراعات انجام نشود، تصمیمات اخذ شده بی فایده خواهد بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: لازم است تمام هم و غم به منظور پیشگیری از گسترش بیماری، بر مراعات پروتکل‌های بهداشتی باشد.

وی گفت: لازم است بزرگان و افراد صاحب نفوذ هر شهرستان، متنی را در راستای برگزار نشدن مراسمات عزا و عروسی تنظیم و تعدادی از بزرگان آن را امضا  و در فضای مجازی منتشر کنند، تا از این طریق مردم از برگزاری مراسمات امتناع کنند.

عباسی با اشاره به اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای از اول آذرماه، تصریح کرد: این محدودیت‌ها اختصاصا دو هفته ای نیست بلکه بعد از گذشت دو هفته، ارزیابی و موانع و مشکلات و تبعات و تاثیرات ان بررسی خواهد شد، در صورتی که نیاز باشد تمدید خواهد شد.

وی تاکید کرد: نباید منتظر اعمال محدودیت از سوی دولت باشیم، نباید نیاز به برنامه‌ریزی از سوی افراد باشیم بلکه خود اقدامات لازم را انجام دهیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با اعمال محدودیت‌ها افرادی بیکار و کسب و کار خود را از دست می‌دهند که عمدتا اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندند، بنابراین به جای برگزاری مراسمات، می‌توان به افراد نیازمند کمک کرد.

در ادامه مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت استان ناشی از این بیماری، تصریح کرد: در حال حاضر 400 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که 70 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه با حال عمومی نسبتا بد تحت مراقبت و درمان هستند.

 شیرانی با اشاره به اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای، گفت: این محدودیت‌ها خیلی دیر اعمال شد، گرچه باید تصمیمات لازم برای اعمال محدودیت‌ها، زودتر گذاشته می‌شد.

وی ادامه داد: این زمان، بهترین فرصت و شاید آخرین فرصت باشد تا منحنی صعودی بیماری شکسته شود و تا حدودی مردم و کادر بهداشت و درمان به آرامش نسبی دست یابند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: نوع انتقال ویروس در هر استان متفاوت است، مهمترین عامل انتقال ویروس در استان با توجه به اینکه ویروس وارد چرخش خانوادگی شده است، مربوط به دورهمی‌های فامیلی، دوستانه و کاری است

وی گفت: لازم است برای شکستن سد انتقال بیماری، یک تا دو دوره کمون بیماری مباحث بهداشتی رعایت شود و دروهمی‌ها برگزار نشود.

شیرانی در خصوص مراسمات عقد و عروسی، تصریح کرد: در حال حاضر تالارها تعطیل و مراسمات در منازل برگزار می‌شود که خطر آن شدیدتر است، افرادی ممکن است مراسم را برگزار و افراد شرکت کننده به دلیل رودربایستی در مراسم شرکت کنند که بزرگان قوم و ذی نفوذان، وظیفه دارند آن را بشکنند و جلوی دورهمی‌ها، محافل کوچک خانوادگی را بگیرند.

در ادامه فریدون رحمانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توحه به وضعیت شیوع بیماری و قدرت انتقال، باید جلوی ابتلای ویروس گرفته شود.

رحمانی بیان کرد: اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای حداقل زمان برای پیشگیری از بیماری   است در صورتی که بخواهیم این بیماری ریشه‌کن شود باید 4 هفته محدودیت اعمال شود، گرچه باید به صورت داوطلبانه بعد از گذشت دو هفته، محدودیت‌ها ادامه داشته باشند.

انتهای پیام/ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار