کد خبر: ۱۴۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اجرای محدودیت های کرونایی به صورت جدی تر درباره وضعیت تعطیلی مراکز و مشاغل توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز، سیما سادات لاری در نشست خبری با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس گفت:« اجری محدودیت های کرونایی مطالبه وزارت بهداشت بود و اگر روسای دانشگاه های ما برای تعطیلی دو هفته ای نامه دادند نگران این بودند که این محدودیت ها به خوبی اجرا نشود البته من به اجرای دقیق تر محدودیت ها خوشبین تر هستم به دلیل اینکه بعد از جلسه مقام معظم رهبری و تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال حاضر مصوبه ها و هماهنگی دستگاه ها را می بینیم و فرایندها دقیق تر تعریف شده وظایف دستگاه ها مشخص شده است مقام معظم رهبری فرمودند محدودیت ها را باید وزارت بهداشت پیشنهاد بدهد که این روال اجرا می شود. قرارگاه سه روز وقت دارد که نظر خود را بدهد. قبلا محدودیت ها از سوی ستاد مقابله با کرونا اعمال میشد اما هماهنگی بین بخشی وجود نداشت.»


وی در ادامه گفت:« نگرانی که داشتیم در این بود که محدودیت ها باید شفاف و عملیاتی باشد. با توجه به سازوکاری که در حال حاضر در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود دارد دستگاه ها وظایفشان مشخص شده و فرصت دارند نظر خود را بدهند، نظارت عالیه با وزارت بهداشت است همچنین فرمانداری ها و تعزیرات و کمیته امنیتی ، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا باید نظارت ها را انجام دهند و نتایج را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهند. عملا اتفاقی که از شنبه می افتد تمام مراکز استان ها و مجموعا 160 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند و جز مشاغل سطح یک بقیه مشاغل تعطیل هستند و جریمه های کرونایی افزایش پیدا کرده است. به نظر می آید این بار قضیه محدودیت ها جدی تر انجام شود گرچه هم مردم و هم رسانه ها باید کمک کنند تا جاهایی که محدودیت ها درست اعمال نمی شود را اطلاع رسانی کنند تا پیگیری کنیم.»


وی در پاسخ به اینکه در صورتی که واکسن ایرانی کرونا به سرانجام برسد چه زمانی به دست مردم می رسد، گفت:« پروژه واکسن ایرانی کرونا با دقت پیش می رود و شرکت های مختلف از جمله انستیتو پاستور و موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی و ستاد فرمان اجرایی امام در این زمینه پیشتاز هستند. هفت یا هشت شرکت دانش بنیان در زمینه واکسن کرونا پیشتاز هستند که مطالعات چهار شرکت در اوایل زمستان وارد کارآزمایی بالینی می شوند. مسئله واکسن مهم است و جنبه های سیاسی و اقتصای و اجتماعی در دنیا پیدا کرده است. ما به دنبال شرکت های بین المللی دیگر برای انتقال واکسن کرونا به کشور هستیم به تولید داخل هم باید اهمیت بدهیم بنابراین به شدت و به دقت زیاد پروژه های تولید واکسن پیگیری می شود. اگر اوایل زمستان کارآزمایی بالینی بر روی واکسن ایرانی کرونا صورت گیرد این واکسن بر روی صد نفر آزمایش می شود و افرادی که انتخاب می شوند ویژگی های خاصی از نظر جنسیت و اینکه تست پی سی ار و سرولوژی آنها منفی باشد مد نظر قرار می گیرد.»


وی در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت نیوز مبنی بر اینکه آیا تعطیلی و محدودیت ها شامل نیروهای مسلح و سربازان و کادر اداری آنها می شود گفت:« سربازان جزو مشاغل سطح یک هستد و همه باید حضور داشته باشند البته سربازخانه ها جزو گروه هایی هستند که به طور مرتب از نظر شیوع کرونا بررسی می شوند و کنترل و دقت بیشتری بر روی آنها می شود.»


وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سلامت نیوز، درباره وضعیت فعالیت مراکز زیبایی، پوست و مو گفت:« کلینیک های زیبایی و جراحی های زیبایی شامل تعطیلی ها هستند اگر جایی مرکزی فعالیت کند مردم باید گزارش تخلف آن را بدهند.»


وی در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت نیوز درباره آخرین وضعیت طرح ترافیک گفت:« هنوز مصوبه ای در این زمینه ارائه نشده و پیشنهادی هم برای لغو آن نداشتیم.»
ادامه دارد...


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار