کد خبر: ۱۴۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیروس یوسفی بیان کرد: اسماعیل عطارد مخترع جوانی است که با استفاده از امکانات دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی، اقدام به تولید گیربکس اتوماتیک کرده است.

وی افزود: این گیربکس اولین گیربکس اتوماتیک با تکیه بر دانش فنی داخلی است که در مرکز رشد دانشگاه فنی استان به همت محققان بومی تولید شد و کاربرد اصلی آن در خودروهای چینی و داخلی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد قطعات این گریبکس ساخت داخل است، اظهار کرد: طراحی و ریخته‌گری این قطعه نیز کاملا بومی و منحصر به فرد است.

یوسفی این دستاورد را ابتکاری بزرگ و قدمی موثر در صنعت خودروسازی کشور عنوان کرد و ادامه داد: کشش بازار داخلی به استفاده از گیربکس اتوماتیک از یک طرف و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از طرف دیگر سبب شده است تا تولید گیربکس به یک ایده در ذهن این جوان خلاق تبدیل شود.

وی قدرت بالا و صرفه اقتصادی را از مزیت‌های این گیربکس اتوماتیک در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی دانست و گفت: کاهش هزینه‌های خدمات پس از فروش و دسترسی آسان‌تر به این خدمات از دیگر مزیت‌های این محصول تولیدی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل نیازمند نصب گیربکس اتوماتیک است، اظهار داشت: بهره‌مندی از گیربکس تولید داخل نه تنها سبب کاهش وابستگی خواهد شد بلکه از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور نیز جلوگیری خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار