کد خبر: ۱۴۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: این طرح هفت راهبرد اساسی دارد که هدف اصلی این طرح از طریق مشارکت مردمی و بهره گیری از نیروهای بسیج بتوانیم در کاهش و قطع این زنجیره کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران،  پنجاه و ششمین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا با ریاست فرماندار و با حضور فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و دیگر روسای ادرات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست سرهنگ سیدعلی اصغرنورایی نسب  با اشاره به وظایف سپاه و بسیج در طرح ملی مبارزه با کووید ۱۹ اظهار کرد: گام چهارم بسیج ملی با عنوان طرح«شهید حاج قاسم سلیمانی» به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کوید19 و به شیوه محله و خانواده محور ابلاغ شد.

وی ادامه  داد: این طرح توسط وزرات بهداشت و بسیج مستضعفان به جهت استفاده از نیروهای بسیج و داوطلبان مردم به منظور شناسایی و کاهش ابتلا کرونا تدوین شده است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران  ادامه داد: این طرح و مبنا پیش بینی و نامگذاری شده به نام شهید سردار قاسم سلیمانی است که  منبع برکت خون این شهید گام موثری در جهت کنترل این بیماری ششود.

نورایی نسب در تشریح این طرح گفت:  این طرح هفت راهبرد اساسی دارد که هدف اصلی این طرح از طریق مشارکت مردمی و بهره گیری از نیروهای بسیج بتوانیم در کاهش و قطع این زنجیره کمک کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح در بازده زمانی یک ماهه و سه ماهه پیش بینی شده است، عنوان کرد: در این طرح بنا به گزارش‌های روزانه مقرر شده که تعداد بستری افراد مبتلا به کرونا در یک ماه به 30درصد و در بازده زمانی 3ماهه به 50درصد برسد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ابراز کرد: همچنین در این بازه زمانی کاهش مرگ و میر در یک ماه  به 10درصد و در 3 ماهه  به40درصد برسد.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی اجرایی خواهد شد، ابراز کرد: برای اجرای این طرح پنج کمیته این هفته در شهرستان تشکیل و وظایف هر کمیته به صورت جداگانه تعیین می‌شود.

نورایی نسب  با اشاره به اینکه هفت راهبرد برای این طرح پیش بینی شده است، عنوان کرد: تشدید نظارت برپروتکل های بهداشتی و اعمال قانون، انجام تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است.

 وی ادامه داد: حفاظت از گروه های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ایف تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از جمله راهبردهای هفت گانه این طرح است.
پوشش حمایتی از افراد در معرض خطر،

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران  گفت: در سطح ملی مسوولیت کمیته فنی با معاونت بهداشت و وزرات بهداشت و درمان و اموزش پزشکی و مسوولیت کمیته اجرایی با بسیج جامعه پزشکی است.

وی در ادامه ابراز کرد: برای اجرای این طرح پنج کمیته در شهرستان تشکیل می شود که می توان به کمیته  حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی، کمیته رهگیری و مراقبت  با محوریت  بهداشت ودرمان، بسیج ، دانشجویان و داوطلبین مردمی  است.

نورایی نسب ادامه داد: کمیته آموزش همگانی با محوریت بهداشت، بسیج، شهرداری، هلال احمر، سازمان تبلیغات، ارشاد،  رسانه های عمومی ، کمیته پایش و نظارت با محوریت بهداشت و بسیج هلال احمر، اتحادیه اصناف، تعزیرات و نیروی انتظامی ، کمیته عملیاتی محله با محوریت بسیج، بهداشت، هلال احمر، معتمدین محله و داوطلبین مردمی تعیین شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ابراز کرد: راه اندازی مرکز قرنطینه ای در هر شهرستان ضروری است و با توجه با بررسی های که صورت گرفته راه اندازی یک مرکز قرنطینه برای افراد نیازمند ضروری است.

وی ابراز کرد: 3 تیم  در این طرح از جمله تیم های مراقبت، حمایتی و نظارتی تشکیل شده که تیم حمایتی برعهده بسیج است.

نورایی نسب خاطرنشان کرد: هدف اصلی این طرح قطع زنجیره انتقال و کاهش ابتلا است.

 انتهای پیام/82031

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار