کد خبر: ۱۴۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:
سرهنگ «محسن رشیدی» گفت: برای چاپ کتب با موضوع دفاع مقدس و مقاومت استان لرستان یک عزم همگانی نیاز است و لازم و ضروری است که همه دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، ادارات، مردم، به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا نهایت همکاری و مشارکت را با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشند.

برای چاپ کتب با موضوع دفاع مقدس یک عزم همگانی نیاز است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد سرهنگ پاسدار«محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین «سید احمد رضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، به تشریح فعالیت‌های اداره کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس لرستان پرداخت و اظهار داشت: باید از گنجینه‌ی  عظیم  دفاع مقدس در جهت ارائه دستاورد‌های آن به نسل جوان استفاده کرد.

وی به نقش موزه‌ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان تا کنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرهنگ رشیدی با اشاره به بازدید مسئولین کشوری و استانی در طی چند ماه اخیر از موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان، افزود:  تکمیل این مکان فرهنگی منوت به عملی شدن قول مسئولین در تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تکمیل موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس را یک مطالبه عمومی دانست و تصریح کرد: افتتاح و بهره برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان هدیه ای به همه مردم است.

این مقام مسئول در ادامه به نقش کتاب در ماندگاری حماسه‌های دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: رزمندگان جبهه اسلام در طی هشت سال دفاع مقدس با از خود گذشتگی و ایثار خالق حماسه‌هایی شدند که  هرگونه کوتاهی در ثبت آنها چیزی جز پشیمانی و خسران در پی ندارد.

وی مسائل اعتباری را یکی از مهمترین مشکلات در زمینه چاپ و نشرکتاب برشمرد و تصریح کرد: برای چاپ کتب با موضوع دفاع مقدس و مقاومت استان لرستان یک عزم همگانی نیاز است و لازم و ضروری است که همه دانشگاه‌ها، مراکزفرهنگی، ادارات، مردم، به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا پای کار بیایند و نهایت همکاری و مشارکت را با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشند.

سرهنگ رشیدی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت کتاب‌های دفاع مقدس متناسب با گروه‌های سنی می‌تواند تاثیر زیادی در بالا بردن سطح مطالعه این کتاب‌ها و در نهایت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار