کد خبر: ۱۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۱
معاون وزیر نیرو با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌ها بین شرکت‌های ایرانی و چینی، گفت: هم اکنون در صنعت سدسازي و آب و فاضلاب جزو کشورهاي قدرتمند منطقه هستیم.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، عليرضا دائمي در ديدار مديران ارشد شرکت "پاورچاينا" چين با بيان اينکه تحريم‌ها براي ما نه‌ تنها تهديد نبود بلکه فرصتي براي خودباوري ايجاد کرد گفت: تحريم‌هايي تحمیلی از سوي کشورهاي غربي به ایران موجب شد توان و خودباوري و ظرفيت‌هاي اقتصادي و صنعتي کشورمان در آب و برق افزايش يابد به‌ طوري که هم اکنون در صنعت سدسازي و آب و فاضلاب جزو کشورهاي قدرتمند منطقه هستیم و پروژه‌هاي بسياري را در زمينه‌هاي صنعت آب و برق و احداث سد و نيروگاه در کشورهاي ديگر در دست اجرا داريم.
 
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر توسعه روابط ایران با چین در زمینه صنعت آب و برق اظهارداشت: همکاري شرکت‌هاي ايراني و چيني بسيار موثر بوده است. وی با بیان اينکه ايران در اقليم خشک جغرافيايي قرار گرفته و نواحي‌ای از کشور چين نيز از نظر خشکي به مناطق ايران شبيه هستند ابراز اميدواري کرد: در زمينه انتقال آب توسط تونل‌هاي بزرگ انتقال آب و اجراي پروژه‌هاي مشابه، همکاري شرکت‌هاي چيني و ايراني گسترش يابد.
 
وي با بیان اينکه کشورهاي منطقه از جمله جمهوري اسلامي ايران و همسايگان، در حال رشد هستند و شتاب اين رشد بيش از اروپا است ابراز اميدواري کرد: اين ميزان رشد، همکاري‌هاي فني بيشتري را در زمينه‌هاي آب و برق مي‌طلبد که اميدواريم فعاليت‌هاي اقتصادي بين دو کشور چين و ايران گسترش و تداوم يابد.
 
دائمي با اشاره به فعاليت‌هاي شرکت "پاورچاينا" و توانمندي‌هاي اين شرکت ابراز اميدواري کرد: همکاري‌هاي وزارت نيرو و شرکت "پاورچاينا" در پروژه‌هاي انرژي‌هاي نو و بخش آب و برق و سد و پروژه‌های E.P.C.F ادامه يابد.

برچسب ها: مذاکرات ، چین ، تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار