کد خبر: ۱۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۴
از سال گذشته طرح راه‌اندازی فرودگاه ماکو برای هواپیماهای فوکر 100 آغاز شد که بعد از آغاز طرح، مدل طراحی آن را برای پرواز هواپیماهای ایرباس A320 تغییر و توسعه دادیم.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، مدیر عامل منطقه آزاد ماکو از راه‌اندازی فرودگاه ماکو در اواسط یا اواخر تیرماه خبر داد و گفت: کل سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای این فرودگاه 70 میلیارد تومان است.
 
حسین فروزان  اظهار کرد: از سال گذشته طرح راه‌اندازی فرودگاه ماکو برای هواپیماهای فوکر 100 آغاز شد که بعد از آغاز طرح، مدل طراحی آن را برای پرواز هواپیماهای ایرباس A320 تغییر و توسعه دادیم.
 
وی با بیان اینکه طول باند 3200 متر و عرض آن 60 متر است، افزود: یکسال کاری برای راه اندازی این فرودگاه زمان صرف شد و فاز اول آن حداکثر تا اواسط یا اواخر تیرماه برای نشست و برخاست هواپیماها آماده خواهد شد.
 
مدیر عامل منطقه آزاد ماکو در عین حال بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده قرار بود تا 25 خرداد‌ماه این پروژه را آماده کنیم ولی با توجه به وضعیت آب و هوا و بارندگی، حداکثر تا اواخر تیرماه این طرح اجرایی می‌شود.
 
فروزان افزود: در مرحله اول ترمینال موقت برای فرودگاه آماده سازی می شود و به تدریج کارهای راه اندازی ترمینال اصلی را انجام می دهیم.
 
وی با بیان این‌که مناطق آزاد این قابلیت و پتانسیل را دارند که اقداماتی را که نمی‌توان در مناطق دیگر انجام داد در مناطق آزاد اجرایی کرد، گفت: کل سرمایه‌گذاری برای این فرودگاه 70 میلیارد تومان است که از درآمدهای منطقه آزاد ماکو تامین خواهد شد و تا کنون حدود 40 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
 
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو خوش آب و هواست و آثارباستانی زیادی دارد و در آینده نزدیک مخصوصا در حوزه گردشگری می‌تواند پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار