کد خبر: ۱۴۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اهداف طرح دو فوریتی اقدام راهبردی رفع تحریم ها و صیانت از منافع ملی پرداخت و گفت: تصویب این طرح در تاریخ مجلس و تاریخ کشور ماندگار خواهد شد و می‌توانم بگویم بهترین روز مجلس یازدهم شورای اسلامی تاکنون بود چرا که مجلس دقیقا در ریل قانون گذاری صحیح، درست و انقلابی قدم برداشته و قرار گرفته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال های اخیر مسائل یک طرفه بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است و نشان می دهد هر وقت ما محکم و مقتدر بایستیم می توانیم با دشمنان مقابله کنیم؛ ما تا امروز به اندازه کافی از سیاست صبر استراتژیک ضربه خوردیم، متاسفانه در چند سال اخیر این فقط ایران بود که تمام معاهدات بین المللی که پذیرفته بود را اجرا کرد، اما هم از طرف‌های غربی بدعهدی دید و هم انفعال در اجرای تعهداتشان را مشاهده کرد.

وی بیان کرد: پاره کردن یک طرفه برجام توسط آمریکا، خروج یک طرفه آنها، فشارهای بیهوده اروپایی و کوبیدن بر طبل دموکراسی در حالی است که علاوه بر تحریم های هسته ای و موشکی، ایران به شدت از طرف آمریکا تحت تحریم دارویی، درمانی و حتی غذایی قرار دارد. 

این نماینده مجلس اظهار داشت: چنین رفتارهایی به ما نشان داده و ثابت کرده است که هیچ گاه نمی شود به طرف مقابل اعتماد و اطمینان کرد، امروز نمایندگان با طرح مذکور در چند جهت قدم برداشته اند، اول اینکه ادامه تحریم ها را برای دشمن هزینه بر کردیم، همچنین دشمن باید بداند به قول مقام معظم رهبری دوران بزن دررو به پایان رسیده است، هیچ اقدام یک طرفه ای که توسط طرف‌های غربی انجام شود، از سوی جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست و اینکه هیچ اقدامی از طرف دولت های دیگر بدون پاسخ نمی ماند.

محمدبیگی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: اگر سایر کشورها کرامت جمهوری اسلامی ایران را حفظ کردند و احترام گذاشتند، ما هم متقابلا احترام می گذاریم و اگر این احترام را شکاندند و منافع ملی کشور، معیشت مردم و جان دانشمندان ما را به بازی بگیرند ما هم متقابلا در مقابل آنها ایستادگی می کنیم.

وی بیان کرد: در طرح اقدام راهبردی رفع تحریم ها قدرت و اقتدار را به جای سیاست انفعال در نظر گرفتیم، یعنی ما اقتدار قهرمانانه را در برخورد با رفتارهای ناجوانمردانه غربی‌ها انتخاب کردیم نه انفعال.

این نماینده مجلس افزود: زمانی لازم بود نرمش قهرمانانه را انجام دهیم اما با توجه به اینکه پاسخ طرف مقابل شایسته نبود دیگر وقت آن رسیده بود با اقتدار پیش برویم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سال های گذشته بسیاری از دانشمندان هسته ای کشور یا تحت ترور قرار گرفتند یا از سوی کشورهای خارجی منزوی شدند یا در حوزه فعالیت ها، پژوهش ها و اقدامات علمی به دلیل محدودیت های شدید اعمال شده از طرف پروتکل الحاقی آژانس محدود شدند، حتی تعداد بسیاری از پژوهشگران  کار خود را ترک کردند، در این زمینه پژوهش نمی کنند و به فعالیت علمی شان خاتمه داده اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: متاسفانه علاوه بر اینکه سانتریفیوژها را از دست دادیم اقتدار علمی در این موضوع رو به کاهش بود و لذا جا داشت به عنوان نمایندگان و خادمان مردم وارد میدان شویم و از نو نفسی دوباره  برای تقویت صنعت هسته ای و موشکی کشور را رقم بزنیم. دانشمندان ما در صنایع هسته ای فقط به شکل صلح آمیز عمل می کنند و طبق فتوای مقام معظم رهبری به هیچ عنوان به دنبال بمب و سلاح هسته ای نخواهند بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه پروژه نفوذ و چراغ سبز جریان استحاله شده و مرعوب غرب درداخل به شدت آزار دهنده است و اگر این مصوبه بعد از ترور شهید سلیمانی رقم می خورد، پاسخی که در عین الاسد در جریان انتقام خون شهید دادیم تکمیل می شد و الان وضع اقتصادی کشور این نمی شد، مطمئن هستم این گرانی ها و وضعیت نابسامانی کشور ناشی از ضعف اقتدار دولت در چند سال گذشته بوده و سیستم اجرایی کشور مردم را معطل ریاست جمهوری این و آن در آمریکا، اعتماد به کد خدا و مذاکره با غرب و چشم داشتن به عنایت خارجی کرده است، اکنون سیستم اجرایی کشور هیچ پاسخی ندارد و باید مصوبات مجلس را اجرا کند./

پایان پیام

برچسب ها: فاطمه محمدبیگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار