کد خبر: ۱۴۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی خبر داد:
مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: مرمت کلیساهای تاریخی استان در دستور کار است .

به گزارش ایلنا، جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در دیدار با شارلی انویه‌تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب به تشریح اقدامات انجام شده برای مرمت کلیساهای تاریخی سطح استان پرداخت و گفت: «در مرمت آثار تاریخی همه بناهای واجد ارزش با توجه به قدمت و تاریخ آنها مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو تفاوتی بین مسجد و کلیسا در انجام مرمت وجود ندارد و طرح مرمت کلیساهای تاریخی استان از چند سال پیش آغاز شده و تاکنون نیز این مرمت‌ها ادامه دارد.

جباری در ادامه افزود: با توجه به تعداد بالای بناهای تاریخی ثبت ملی استان، نیاز به افزایش بودجه و تامین اعتبار از اعتبارات ملی است چرا که بودجه کنونی پاسخگوی نیازهای مرمتی استان نیست.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی تصریح کرد: ارومیه با دارا بودن طبیعت زیبا و بناهای تاریخی یکی از شهرهای مهم کشور در توسعه گردشگری می‌تواند باشد که برای این منظور نیاز به جذب سرمایه‌گذار و حمایت از طرح‌های گردشگری است.

شارلی انویه‌تکیه گفت: برای نمونه روستای نمونه گردشگری سیر ارومیه که در محدوده شهری واقع شده علاوه بر داشتن طبیعت کوهستانی دارای یک کلیسای تاریخی است که از قدمت زیادی برخوردار است و همین موضوع می‌تواند نیاز گردشگران برای بازدید از بناهای تاریخی و طبیعی را در یک مکان برطرف کند.

وی عنوان کرد:  متاسفانه سودجویان در این روستای تاریخی با دور زدن قانون اقدام به کوه‌خواری و تخریب آثار تاریخی می‌کنند که برای مقابله با این اقدامات باید همه دستگاه‌های مربوطه دست در دست هم داده و مانع اقدامات سودجویان شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار