کد خبر: ۱۴۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان مطرح شد:
رشت- استاندار گیلان در جلسه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا این استان از مردم خواست دورهمی های شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، گفت: گیلان همچون سایر استان‌های کشور در شش هفته گذشته شاید افزایش روند مبتلا به بیماری کرونا بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با تلاش‌های مجموعه درمان و همکاری شهروندان سیر صعودی میزان ابتلاء به بیماری کرونا سبب نشده است که آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری افزایش یابد، اظهار کرد: چهار شهر استان گیلان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه عادی انگاری شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شده که برخی از شهرهای گیلان از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر کند، افزود: با طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و همکاری اصناف رشت از وضعیت قرمز خارج شده است.

حمل و نقل عمومی عامل ۳۰ درصد شیوع کرونا

زارع با اشاره به اجرای طرح محله محور شهید «حاج قاسم سلیمانی» که با پوشش ۴۰ درصدی جمعیت استان گیلان، مبتلایان جدید به بیماری کرونا را شناسایی کرده است، گفت: غربالگری این طرح کمک شایان توجه‌ای به مجموعه درمانی کرده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از عامل انتقال ویروس در حمل و نقل‌های عمومی است که با حمایت دولت دستگاه‌های اتوبوس تولید و به ناوگان عمومی گیلان افزوده می‌شود، افزود: صدا و سیما گیلان باید با تولید محتوا جهت فرهنگ سازی برای پرهیز از دورهمی های خانوادگی به مردم هشدار دهد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه دورهمی های خانوادگی به مناسبت فرارسیدن شب یلدا به شکل متفاوت‌تری همچون گذشته در فضای مجازی برپا شود، ادامه داد: نگرانی‌های جدی از برگزاری دورهمی های شب یلدا به صورت خانوادگی و دست جمعی وجود دارد که خطر ابتلاء به کرونا را افزایش می‌دهد.

زارع به جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای ۶۴ هزار خودرو در استان گیلان در راستای اجرای محدودیت‌های ترددی در ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد اشاره کرد و افزود: عادی انگاری بیماری توسط شهروندان نتایج خطر باری را با خود به همراه خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار