کد خبر: ۱۴۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
رییس کل دادگستری استان قزوین خبر داد:
قزوین - رئیس کل دادگستری استان قزوین از تعیین تکلیف ۸۲ درصد پرونده‌های معوقه در دادگستری استان قزوین تا پایان نیمه ابتدایی آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین نوراله قدرتی با اشاره به رشد میزان پرونده‌های معوق تعیین تکلیف شده اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته با صدور دستورالعمل ریاست معظم قوه‌قضاییه در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مسن، رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار دادگستری این استان قرار گرفته و۸۲ درصد این پرونده‌ها تا پایان نیمه اول آذر ماه رسیدگی شدند.

وی افزود: طی این مدت از ۱۲۹۱۰ پرونده در آغاز به اجرای دستورالعمل صادره تاکنون تنها ۲۲۷۱ پرونده باقی مانده و به ۱۰ هزار و ۶۳۹ پرونده رسیدگی شده است.

حجت الاسلام قدرتی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آمار پرونده‌های مسن و معوق گفت: بازرسی رئیس کل به همراه معاون قضائی و رئیس کارگروه ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق، از حوزه‌های قضائی شهرستان‌ها و تاکید بر رسیدگی مطابق با برنامه زمانبندی و ارائه راهکارهای لازم در این خصوص، برگزاری اوقات رسیدگی پرونده‌های زندانی دار از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با زندان مرکزی استان قزوین از جمله اقداماتی بود که در راستای تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده‌های معوق صورت گرفته است.

گفتنی است، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با ۴ هزار ۵۱۴ پرونده، دادگاه‌های حقوقی شهرستان قزوین با ۲ هزار ۴۹۸ پرونده و حوزه قضائی شهرستان تاکستان با یک هزار و۶۲۲ پرونده، سه حوزه قضائی بودند که بیشترین آمار رسیدگی را به خود اختصاص داده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار