کد خبر: ۱۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
بارفتن شهاب مرادی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ،کلاس های موسیقی هم به فرهنگسراها بازگشت .
به گزارش تجارت آنلاين، این خبر را به طور رسمی هیچ مسئولی اعلام نکرده است اما کافی است به یکی از فرهنگسراها مراجعه کنید که دوباره ثبت نام برای کلاس های موسیقی را آغاز کرده اند .

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران حاضر نیست جواب شفافی به بازگشایی دوباره کلاس های موسیقی بدهد . او در گفتگو با بلدیه در خصوص بازگشایی کلاس های موسیقی می گوید: جواب این سوال یک کلمه ای نیست و باید در یک کنفرانس خبری که به زودی برگزار می شود در خصوص آن توضیح داد .

او می گوید: تمام جلوه های هنر در فرهنگسرای تهران حضور دارند . همچنین به تازگی جلسه ای را با استادان مکتب آوزا داشته ایم .

صلاحی توضیح بیشتری در خصوص بازگشایی کلاس های موسیقی نمی دهد .اما به نظر می رسد رییس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری قصد ندارد آشکارا تصمیم پر چالش رییس سابق را رد کند .

تعطیلی کلاس های موسیقی فرهنگسراها نخستین بار توسط عبدالحسین مختاباد در صحن علنی شورا  مطرح شد . او  به تعطیلی کلاس های موسیقی  اعتراض کرده و خواستار بازگشایی این کلاس ها شده بود . قرار بود مختاباد این موضوع را در قالب طرح سوال از شهردار مطرح کند . اما در این رابطه تنها به تذکر شفاهی بسنده کرد.

واکنش اولیه مسئولان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تکذیب این خبر بود . بابک ربوخه مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در گفت و گو با رسانه ها ، ضمن تکذیب تعطیلی خانه های موسیقی فرهنگسراها گفته بود: فعلا قرار است به مدت چند هفته و به منظور ساماندهی خانه های موسیقی ثبت نام جدیدی انجام نشود.

اما کلاس های تعطیل و هنر آموزان بی کلاس و مدرسانی که وضعیت نا مشخصی داشتند همه نشان از مخالفت رییس سابق با موسیقی داشت .

برگزاری کلاس های موسیقی در فرهنگسراها طی سال های اخیر هیچ گاه بی حاشیه نبوده است تا جایی که این حاشیه ها به تفکیک جنسیتی کلاس های موسیقی فرهنگسراها منجر شد، اما تعطیلی هر چند موقت کلاس های موسیقی و ثبت نام نشدن از هنرجویان موسیقی در فرهنگسراها، اتفاق جدیدی بود که به گفته ی مدیران فرهنگسراها و مربیان موسیقی این مراکز، امری بی سابقه بود.

شهاب مرادی رییس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری معتقد بود آموزش و ترویج موسیقی جزو اهداف این سازمان نیست ، اما به نظر می رسددر دوران مدیریت صلاحی نوای موسیقی دوباره از فرهنگسراها به گوش خواهد رسید .

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار