کد خبر: ۱۴۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
مدیرکل زندان‌های استان زنجان از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در زندان‌های زنجان خبر داد و گفت: در قالب این طرح و به همت بسیج گروه جهادی شهید سلیمانی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان خدمات پزشکی به زندانیان زنجانی ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای مرحله جدید این طرح، اجرای طرح محله‌محور «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری نهادهای مختلف به ویژه بسیج و سپاه از دوم ماه جاری به صورت سراسری در کل کشور آغاز شده است.

این طرح به صورت محله‌محور بوده و در قالب سه تیم اصلی تشخیص، حمایتی و نظارتی در حال اجراست و در آن از ظرفیت مردمی به ویژه بسیجیان استفاده شده و در آن علاوه بر بحث بهداشتی توزیع کمک‌های معیشتی نیز در دستور کار است.

در راستای اجرای همین طرح بسیج جامعه پزشکی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و سایر وزارتخانه‌ها، به منظور تحقق طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، طرح جدیدی را با عنوان طرح شهید سلیمانی در کشور در حال اجرا دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم طرح حاج قاسم سلیمانی این است که داوطلبان با میل و رغبت در آن حضور دارند و تاکنون نیز اجرای آن به خوبی پیش رفته است.

در استان زنجان نیز طرح حاج قاسم سلیمانی از پنجم آذرماه در حال اجراست و تاکنون اقدامات خوبی در قالب آن انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به روند خوب اجرای این طرح در استان زنجان گفت: برنامه‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای کمک به وزارت بهداشت و درمان و پشتیبانی از سفیدپوشان نظام سلامت در حال اجراست.

سردار جهانبخش کرمی گفت: اصلی‌ترین رویکرد این طرح محله محور بودن آن است که تلاش دارد با خانواده محوری مراقبت‌های لازم در هر محله انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانده قرارگاه طرح شهید سلیمانی در استان‌ها استانداران و دبیر آن دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی با عضویت سپاه، جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی است، اضافه کرد: در این طرح سه تیم شامل تیم مراقبتی – حمایتی – نظارتی پیش‌بینی شده است که شامل پنج کمیته است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:  این کمیته‌ها را کمیته حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی، کمیته نظارت و کمیته عملیاتی منطقه و محله تشکیل می‌دهد.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان نیز از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در زندان‌های زنجان خبر داد و گفت: در قالب این طرح و به همت بسیج گروه جهادی شهید سلیمانی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان خدمات پزشکی به زندانیان زنجانی ارائه شد.

محمد جوادی گفت: در همین راستا گروه جهادی شهید سردار سلیمانی متشکل از پزشکان متخصص، پزشکان عمومی و روانشناسان در زندان مرکزی زنجان به ارائه خدمات پزشکی و روانشناسی رایگان به زندانیان پرداختند.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح زندانیان زنجانی توسط متخصص قلب، ۱۹ نفر توسط پزشکان عمومی و ۱۵ نفر توسط روانشناسان گروه جهادی سردار سلیمانی به صورت رایگان ویزیت شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: در همین راستا اکیپ ضد عفونی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تجهیزات سم پاشی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام به ضد عفونی همه اماکن زندان‌های مرکزی و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی کردند.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز در قالب رزمایش کمک مومنانه یک هزار و 100 بسته غذایی بین خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع شد.

گفتنی است، هدف از اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی، شناسایی، ردیابی افراد و در نهایت ایزوله کردن مبتلایان و در صورت نیاز ارجاع آنان به مراکز بیمارستانی و سرپایی است که مراقبت و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و حمایت از مبتلایان و سالمندان و افراد پرخطر است که سه محور اصلی را شامل می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار