کد خبر: ۱۴۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
وزیر بهداشت گفت: از مردم می خواهم هشدار وزیر بهداشت را جدی گرفته و بدانند بیش از 65 درصد ابتلا به دلیل گردهماهی های خانگی و شب نشینی ها است. نگذاریم گذر شب یلدا به اندوه طولانی برای خانواده ها به دنبال داشته باشد.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در مورد آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: طی هفته گذشته روزهای طوفانی کووید 19 را داشتیم. بیشترین گرفتاری کرونا در جهان در کشور آمریکا و کشورهای اروپایی بود.

او افزود: بدترین وضعیت را ایالت متحده با مرگ روزانه سه هزار نفر در روز را دارد. ما برای ابتلا و مرگ شهروندان در آن کشورها هم غصه دار هستیم.

نمکی تصریح کرد: با مشاهده مرگ های تجمعی، آمریکا و اروپا بیشترین تعداد را دارند. میزان ابتلا و مرگ و میرهای تجمعی  52 هزار و 670 مرگ در کشور است. این منحنی سر فرود آورده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور گفت: بیش از 22 هزار تیم  برای رهگیری و 72 هزار و 500 نفر در این طرح فعال هستند. تیم های مراقبت 8 هزار تیم با حدود 20 هزار و 500 نفر به فعالیت می پردازند. تیم های حمایتی و نظارتی هم با 10 هزار تیم مراقبتی دارند  و با اجرای پروتکل ها نظارت دارند.

او ادامه داد: بیش از 20 هزار تیم نظارت از افراد در قرنطینه  و اقامت گاه ها حضور دارند که در طرح های محله محور 5 هزار نفر در خدمتشان هستند.

او تاکید کرد: در روزهای آتی تعداد نقاط با  لکه های قرمز کرونایی در کشور کاهش پیدا می کند و  این فراز و فرود در منحنی مرگ ومیر و ابتلا به شدت نزول پیدا کرده است. تمامی استان ها از طریق سامانه به سرعت تحت بررسی قرار می گیرند.

نمکی افزود: حرکت بزرگ ملی در بسیج، صداو سیما، دستگاه های مردم نهاد، بهورزان  و کادر درمان در کنار هم توانستند منحنی را کاهش دهند.

وزیر بهداشت طی درخواستی از مردم عنوان کرد: اگر به روزهای بی خیالی گذشته بازگردیم دوباره این غول خفته بیداری می شود. امروز گزارشاتی از جهش ویروس با قدرت سرایت بیشتر به ما رسیده است. اگر این مقوله  می تواند آتش به دامن ما بیندازد.

او گفت: از مردم می خواهم هشدار وزیر بهداشت را جدی گرفته و بدانند بیش از 65 درصد ابتلا به دلیل گردهماهی های خانگی و شب نشینی هااست. نگذاریم گذر شب یلدا به اندوه طولانی برای خانواده ها به دنبال داشته باشد.

وزیر بهداشت گفت: همان طور که 13 بدر ایرانی ها هرگز به خانه ننشسته باید شب یلدا هم از گردهمایی های بزرگ پرهیز شود.

//انتهای پیام: 5

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار