کد خبر: ۱۴۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی فقه را از حجره‌ها به متن جامعه و قلب مردم آورد، تصریح کرد: با اثبات کارایی دین در جامعه، دین خود را در تمام ابعاد به انقلاب ادا کرده ایم و اگر مردم چنین احساسی نداشته باشند در واقع هیچ کاری انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و مراسم تودیع و معارفه حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی و حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا روسای سابق و جدید این مرکز با اشاره به اینکه در طول 40 سال پس از انقلاب آنگونه که باید در حوزه حکمت نظری وقت صرف نشده است، بیان کرد: در حوزه حکمت عملی و اجرایی در این سال ها بدون لحظه ای توقف تلاش کرده ایم.

وی مبارزه با نظام استکباری را مهمترین جهاد امام خمینی(ره) دانست و گفت: ایشان با تمام توان و باور فقهی خود نظامی را جایگزین نظام استکباری کرد و این نظام جدید با توجه به اینکه از حکمت اهل بیت(ع) برخاسته با فطرت انسانی سازگار است و پایداری بیشتری از دیگر نظام‌ها خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی فقه را از حجره‌ها به جامعه و قلب مردم آورد، تصریح کرد: با اثبات کارایی دین در جامعه، دین خود را در تمام ابعاد به انقلاب ادا کرده ایم و اگر مردم چنین احساسی نداشته باشند در واقع هیچ کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه نظم سازی ایستاد نبوده و ساری و جاری است، تصریح کرد: نظام مسائل روزمره و قانون گذاری از جمله مسؤولیت های مرکز پژوهش هاست و باید ریشه و سرچشمه فعالیت های این مرکز برای نظام سازی بر مبنای فقه باشد و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس وظیفه خطیری در این زمینه بر عهده دارد.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی نظام تقنین نوینی پایه گذاری شده و قانون اساسی برآمده از اندیشه الهی – اسلامی با پشتوانه فقهی و اخلاقی اسلام تدوین شده است.

وی با بیان اینکه صدها قانون در مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این نظام تقنینی تصویب شده که گنجینه ارزشمندی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: دستگاه تقنینی کامل از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که بر مبنای فقه و اسلام شکل گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در خصوص قانون مبتنی بر اسام در حوزه و دانشگاه گام های بسیار خوبی برداشته شده است، اما حضور فقه در قانونگذاری نیازمند توجه بیشتری بوده و قانون باید با مسائل دینی و فقهی ارتباط بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/2258

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار