کد خبر: ۱۴۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارندگی طی دو روز اخیر در لرستان 30 میلیمتر بوده است و با احتساب این بارش‌ها میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی جدید در لرستان 170 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ثابت اما نسبت به بلند مدت رشد چهار درصدی داشته است.

زینب اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: از امشب موج دوم سامانه بارشی که طی دو روز اخیر باعث بارندگی در لرستان شده فعالیت خود را در آسمان استان آغاز می‌کند.

وی بابیان اینکه این سامانه بارشی تا روز یک شنبه در لرستان فعال است، افزود: میزان بارندگی‌های موج دوم این سامانه بارشی نسبت به موج اول آن کمتر است اما با این وجود نیز شاهد بارش برف در مناطق شمالی و شرقی استان و آبگرفتگی در بعضی از شهرها خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان بیان کرد: میانگین بارندگی طی دو روز اخیر در لرستان ۳۰ میلیمتر بوده است و با احتساب این بارش‌ها میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی جدید در لرستان ۱۷۰ میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته ثابت اما نسبت به بلند مدت رشد ۴ درصدی داشته است.

اکبری با اشاره به اینکه شهرستان‌های دورود و الیگودرز به ترتیب با ۲۱۷ و ۷۸ میلیمتر بارش بیشترین و کمترین بارندگی  را در سال زراعی جدید داشته‌اند، تصریح کرد: طی این مدت میزان بارندگی در مرکز استان ۱۶۹ میلیمتر بوده که نسب به سال گذشته کاهش پنج درصدی و نسبت به بلند مدت رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

لازم به ذکر است که ‌بارش‌های فصل پاییز در لرستان تا به امروز وضعت نرمالی را تجربه کرده است، همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها در فصل زمستان نیز ازنظر بارش باران و برف نیز وضعیت نرمالی را تجربه خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار