کد خبر: ۱۴۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
پس از طرح 25 سوال از شهردار سنندج در خصوص عملکرد سه ساله حشمت‌اله صیدی از سوی سه عضو شورای شهر, شهردار سنندج در جلسه‌ای پاسخگوی آنان بود که در نهایت طراحان سوال قانع نشدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حشمت‌اله صیدی ظهر امروز در جلسه‌ای که تحت عنوان پرسش از شهردار سنندج با حضور ۹ عضو شورای شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اعضای شورای شهر بر اساس ظرفیت قانونی که دارند اقدام به طرح 25 سوال کرده که بر اساس وظیفه برای پاسخگویی به آنها در این نشست حضور یافته و در حد امکان پاسخگو خواهم بود.

وی افزود: در خصوص سوال اول مبنی بر ترافیک شهری و نبود پارکینگ، بر اساس عملکرد شهرداری در سطح شهر سنندج پروژه‌های بسیاری تعریف و اجرا شده که در صورت به اتمام رسیدن آنها بار ترافیک سطح شهر به شدت کاهش می‌یابد و چندین زمین نیز در اماکن مختلف جهت احداث پارکینگ نملک شده که عملبات احداث آنها در آینده‌ای نزدیک شروع می‌شود.

شهردار سنندج به سوال دوم که در خصوص ایجاد و راه اندازی سامانه هوشمند پارک حاشیه ای شهر سنندج اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از مفاد قرارداد شهرداری و شرکت تبادلات الکترونیک غرب به عنوان سرمایه گذار اجرایی نشد که همین امر باعث بروز اختلافاتی میان شهرداری و شرکت مذکور شده و در نهایت این شرکت اکنون در مراجع قضایی از ما مطالبه یک میلیارد و 400 میلیون تومان ضرر و زیان کرده است.

صیدی در خصوص سوال سوم مبنی بر عدم بهره‌مندی مناطق حاشیه شهر از امکانات رفاهی, خدماتی و تفریحی, بیان کرد: اگر به سال های گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که حتی در نواحی برخوردار نیز در سنندج کار خاصی صورت نگرفته بود و امروز که در حال فعالیت در این مناطق هستیم این شائبه پیش آمده که نواحی حاشیه فراموش شده‌اند و این در حالی است که در حال حاضر پروژه های ایحاد فضای سبز بسیاری در دست اجرا است و به زودی نیز به اتمام می‌رسند.

وی در خصوص سوال چهارم مبنی بر شفافیت مالی و میزان درآمدهای شهرداری گفت: اجرای حسابداری تعهدی مهمترین کاری بود که در خصوص شفافیت مالی انجام گرفت و ناظر شورای شهر نیز در حال نظارت بر این برنامه است هر چند که مشکلاتی در نرم افزار وجود دارد اما صورت حساب های درآمد و هزینه کامل روشن است و در اختیار شورای شهر قرار داده شده است.

شهردار سنندج در ادامه سوال پنجم در رابطه با ساماندهی دستفروشان و تصاحب پیاده‌روها توسط عده‌ای به ویژه در هسته مرکزی شهر، اظهار کرد: در تمام دنیا دستفروش داریم و آنها از ما جوازی نمی‌گیرند که ما هم بتوانیم آنها را جمع کنیم و این عامل عدم اشتغال جوانان این شهر است اما با این وجود باز هم به دنبال ساماندهی دستفروشان در روز بازارها و شب بازارهای مدنظر هستیم.

صیدی در خصوص سوال ششم مبنی بر رفع خطر و اصلاح نقاط حادثه‌خیز سطح شهر سنندج مانند ریزش دیوار بهشت محمدی, بیان کرد: مسئولیت این معبر بر عهده راه و شهرسازی بوده و این معبر در اختیار این اداره است.

وی به بحث ساخت و سازهای غیرمجاز در گریزه اشاره کرد و افزود: مسئولیت این ساخت و سازها به عهده دهیاری زمان خود بوده و هیچ نقشی شهرداری در این بحث نداشته و ساماندهی آن نیاز به اعتبار خاصی دارد که علیرغم چندین مکاتبه موفق به جذب اعتبار برای آن نبوده ایم.

شهردار سنندج ادامه داد: سوال هفتم نیز در خصوص عدم استفاده از افراد متخصص و مجرب و مرتبط با زمینه کار تخصصی بوده که با توجه به اینکه بیشتر این افراد در دوره های گذشته شهرداری استخدام شده اند امروز دیگر نمی‌توانیم آنها را جابجا کنیم و اکنون 72 درصد نیروهای شاغل ما شرکتی هستند و نمی توانیم در پست‌های مدیریتی از آنها استفاده کنیم با وجود اینکه بسیار توانمند نیز هستند.

صیدی به سوال هشتم که در رابطه با جذب سرمایه‌گذار بود اشاره کرد و یادآور شد: هر چند که یک تحول بزرگ در شهرداری سنندج با جذب یک سرمایه‌گذاری خارجی انجام گرفته اما هنوز هم نتوانسته‌ایم آن گونه که باید در این حوزه ورود کنیم که بیشتر این مشکلات نیز ناشی از عدم وجود زیرساخت‌ها است.

وی به سوال نهم اشاره کرد که به انتصاب مدیران بر خلاف قانون تاکید دارد و گفت: با توجه به پروسه‌ای که انجام گرفته این نیروها قانونی جذب شده‌اند و به زودی تعدادی دیگر نیز تغییر وضعیت می‌شوند.

سوال دهم شورا در خصوص سرانه فضای سبز سنندج بود که شهردار اظهار کرد: در سال 95 میزان فضای سبز سنندج حدود 2 میلیون بوده که امروز به 3 میلیون مترمربع رسیده است و در مقابل آن نیز افزایش جمعیت داشته ایم.

صیدی در خصوص سوال یازدهم که مبنی بر سهام شهرداری سنندج در فروشگاه‌های رفاه، کشتارگاه، فامیلی‌لند و سازمان همیاری شهرداری بود نیز بیان کرد: با توجه به اینکه سهام فروشگاه رفاه در بورس است تا کنون 150 میلیون تومان درآمد داشته‌ایم و در سازمان همیاری‌ها نیز 26 درصد سهام داریم و کشتارگاه نیز تا امروز به سودسازی نرسیده است و فامیلی‌لند نیز زیان‌ده بوده و نتوانسته درآمدی برای ما داشته باشد.

وی در خصوص سوال دوازدهم مبنی بر دلایل انفعال بی‌سابقه و مطلق شهرداری در برابر ساخت و سازهای غیرمجاز نیز اظهار کرد: در این رابطه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و متاسفانه ضعف قوانین اجازه نداده در این راه موفق عمل کنیم هر چند که در این مدت 189 مورد تخریب، 2 هزار و 145 مورد جلوگیری از احداث و 189 پلمپ انجام شده است.

شهردار سنندج در خصوص سوال سیزدهم که در خصوص عدم افزایش درآمد پایدار شهرداری مطرح شده بود نیز بیان کرد: یکی از معضلات اصلی تمامی شهرداری‌ها است و با توجه به اینکه درآمد شهرداری ها به صورت متمرکز انجام می‌شود، نتوانسته‌ایم این مسئله را سامان دهیم.

صیدی در پاسخ به سوال چهاردهم مبنی بر پرداخت مبالغ هنگفت سالانه به شخصی بازنشسته جهت پیگیری امور مالیاتی علیرغم وجود واحد حقوقی در شهرداری، گفت: در این بحث با توجه به اینکه از سال 87 تا سال 95 شهرداری بیش از 27 میلیارد تومان بدهکار بودیم، امروز به گونه‌ای عمل شده که شهرداری 6 میلیارد تومان اداره امور مالیاتی به ما بدهکار است و این مسئله می‌تواند خود جواب سوال را بدهد.

وی در خصوص سوال پانزدهم که به عدم اجرای پروژه‌های بلوار معتمدوزیری و بلوار معلم با وجود کلنگ‌زنی اشاره کرد و اظهار کرد: پروژه معتمدوزیری و معلم نیاز به تملک اراضی بسیاری دارد و همین مسئله باعث شده این کار فعلا انجام نشود.

شهردار سنندج در خصوص سوال شانزدهم مبنی بر فعالیت 74 نفر از نیروهای شهرداری در ادارات دیگر و پرداخت حقوق آنها از محل شهرداری نیز بیان کرد: بر اساس قانون این مسئله منافاتی با قانون ندارد و ماموریت نیروی انسانی شهرداری در ادارات دیگر همیشه وجود داشته و ادامه دارد و حضور این افراد در سایر ادارات موجب تسهیل‌گری کارهای شهرداری می‌شود.

 

ادامه دارد.......

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار