کد خبر: ۱۴۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
گروه استان‌ها- شهردار سنندج در پاسخ به طرح ۲۵ سؤال سه نفر از اعضای شورای شهر سنندج توضیحاتی ارائه داد، از چرایی عدم ساماندهی دستفروشان تا هزینه‌کرد میلیاردی در پیاده‌راه فردوسی توضیح داد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حشمت‌الله صیدی ظهر امروز در جلسه ارائه عملکرد شهرداری سنندج در پاسخ به طرح 25 سؤال سه نفر از اعضای شورای شهر سنندج که در ساختمان شورای شهر برگزار شد اظهار داشت: احداث پارکینگ یکی از مشکلات شهر سنندج بوده و خواهد بود که بیشتر بحث تملک زمین نشات می‌گیرد و از مجوز 7 میلیارد تومانی که از طرف شورای شهر داده شد فقط 4 میلیارد تومان وجه دریافت و هزینه پارکینگ در سنندج شده است.

وی گفت: تعریص بلوار ابن سینا، تعریض در میدان محمدی، احداث میدان امام رضا(ع)، دسترسی به ناحیه منفصل حسن آباد از جمله فعالیت‌های انجام شده و یا در دست اقدام شهرداری سنندج است.

شهردار سنندج تصریح کرد: خوشبختانه در پارک‌های هوشمند توسط کدهایqr بعد از گذشت نیم ساعت هزینه پارک محاسبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این سه سال در ناحیه منفصل شهری نایسر 59 هزار مترمربع صورت گرفته که 38 هزار مترمربع آن مربوط به سال‌جاری است.

صیدی بیان کرد: در سه سال گذشته قریب به 22 میلیارد تومان در نواحی منفصل شهری هزینه شده که 10 میلیارد تومان آن فقط در ناحیه منفصل شهری نایسر بوده است.

وی ادامه داد: حسابرسی سال 95 و 96 مشروط و حسابرسی سال 97 هم در حال تایید شدن است.

شهردار سنندج در پاسخ به طرح سؤال چرایی عدم ساماندهی دستفروشان سطح شهر سنندج توضیح داد: یکی از برنامه‌های ما از سال 97 ساماندهی دستفروشان سطح شهر سنندج بوده اما به دلایلی تا به حال ابتر مانده است.

وی عنوان کرد: پیاده راه فردوسی می‌تواند به عنوان یک ظرفیت گردشگری در استان باشد و در برنامه داریم میزهای طراحی شده توسط شرکت مجری طرح در چهار معابر منتهی به پیاده راه فردوسی به صورت تصادفی دستفروشان سنندج ساماندهی شوند و البته شرایط شب بازار نیز در پیاده راه فردوسی در دست بررسی است.

شهردار سنندج افزود: محور کمربندی بهشت محمدی یک معبر خارج شهری و مسئولیت آن با اداره راهداری است.

وی خاطرنشان کرد: رشد بودجه‌ای شهرداری سنندج در سال‌جاری با رشد 381 درصدی نسبت به بودجه 113 میلیارد تومانی سال 96 به 468 میلیارد تومان رسیده است.

صیدی در ادامه با اذعان به اینکه متأسفانه هنوز بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در شهرداری فراهم نیست، به تخلفات حوزه ساخت و ساز اشاره کرد و بیان داشت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز به دلیل ضعف ساختارهای موجود با مشکلاتی روبه‌رو است.

وی ادامه داد: در این دوره شهرداری سنندج 2 هزار و 145 مورد جلوگیری از ساخت غیر مجاز، 189 مورد پلمب و 197 مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته است.

شهردار سنندج ابراز داشت: امیدواریم با زیرساخت‌های گردشگری بتوانیم طرح‌های موفقی مانند زیپ‌لاین و پل معلق را برای درآمدزایی در سنندج ایجاد کنیم.

وی به فعالیت 74 نیروی شهرداری در دیگر دستگاه‌های استان در شرایطی که حقوق آنها را شهرداری پرداخت می‌کند، اشاره و افزود: برخی از اقدامات و کارهای ما نیاز به تسهیل‌گری دیگر دستگاه‌ها نیاز دارد و این افراد به صورت مأموریتی در دیگر دستگاه‌ها فعالیت دارند.

شهردار سنندج بیان کرد: در حال گرفتن مجوز استخدام  64 نفر در شهرداری سنندج هستیم و اگر تأیید شود نیروها را از بین جوانان بومی شهر سنندج انتخاب می‌کنیم.

وی درباره فرسوده بودن ناوگان شهری توضیح داد: قرار بر این شد 15 دستگاه اتوبوس و 15 دستگاه مینی‌بوس را برای ناوگان شهری خریداری کنیم که به دلیل کم‌تجربگی بانک عامل در اوراق مشارکت این طرح با موفقیت انجام نشد.

صیدی به کمک به تیم راهیاب ملل در حفظ لیگ برتر اشاره کرد و گفت: کمک به این تیم مخالفان و موافقانی دارد اما هدف ما برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال در سنندج بود که به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

وی اظهار کرد: در خصوص مجوز 12 میلیاردی ترک تشریفات پیاده راه فردوسی چهار قرارداد با پیمانکاران بسته شده است.

شهردار سنندج در پایان سخنان خود به طرح پیاده راه فردوسی سنندج افزود: این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن در حال اتمام و تا به حال 50 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده! و شهرداری سنندج در این طرح حدود 30 میلیارد تومان هزینه کرده است.

گفتنی است این جلسه به دلیل طرح 25 سؤال "فرزاد زارعی، علی پژگول و سیدانور رشیدی" سه عضو شورای شهر سنندج تشکیل شد که از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند و در جلسه بعدی طرح استیضاح شهردار سنندج مطرح خواهد شد. 

انتهای پیام/487/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار