کد خبر: ۱۴۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
سرپرست فرمانداری شهرستان سوادکوه از تعطیلی 2 هفته‌ای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سوادکوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، عین‌الله طالبی صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان سوادکوه با تقدیر از تقدیر از همراهی ادارات و نهادها در فعالیت زمستانی، سیر صعودی کرونا در شهرستان سوادکوه را نگران‌کننده ذکر کرد و گفت: دارای شهرستان خوش‌نشین هستیم و روستاهایی که در زمستان خالی از جمعیت بود در حال حاضر و در فصل سرما مملو از جمعیت شدند که به دلیل تعطیلی‌ها و یا وجود هوای سالم در آن است.

*دفن ۹۰ کرونایی در سوادکوه

سرپرست فرمانداری شهرستان سوادکوه با بیان اینکه تاکنون ۹۲ نفر کرونایی در سوادکوه دفن شدند که ۳۰ فوت‌شده در شهرستان بودند و تعداد بستری از ۲ نفر به ۷ نفر رسید.

وی به برخی علل افزایش کرونا در سوادکوه اشاره و خاطر نشان کرد: عادی‌سازی وضعیت، عدم کنترل و‌مغفول‌شدن روستاها، تردد‌ها و باز بودن مراکز فعالیت اصناف به عنوان برخی از دلایل افزایش نگران‌کننده کرونا در شهرستان سوادکوه مطرح است.

طالبی با اشاره به اینکه تیم‌های مختلف امدادی در نجات از برف برای کسانی که بومی نیستند، وارد میدان شدند تا محبوس‌شدگان در برف را نجات دهند، اظهار کرد: ردیابی هفتگی مورد نظر باشد و جلسات ستاد کرونایی سوادکوه روزانه اشت و بخشداران برای کنترل روستا‌ها، ۲ جلسه هفتگی داشته باشند و کیت‌های روستایی فعال شود.

*تعطیلی ۲ هفته‌ای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سوادکوه

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه دور‌هم‌نشینی‌ها و شب‌نشینی‌ها از عوامل گسترش بیماری کرونا است خواستار تقویت موج رسانه‌ای شد و افزود: بلندگوهای مساجد روستاها و شهر‌ها برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی فعال باشد و شهرداری‌ها اطلاع‌رسانی را جدی بگیرند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سوادکوه با بیان اینکه مدیران ادارات و نهادها برای بازدید‌ها بر طبق برنامه‌ریزی‌ها عمل کنند، خاطر نشان کرد: ۲ هفته همه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان سوادکوه تعطیل می‌شود و کرونا اولویت اول شهرستان است.

طالبی، گفت: ادارات و نهادها به دور کاری‌ها توجه کنند و روزانه از ادارات و نهادها برای مقابله با کرونا بازدید محسوس و نا‌محسوس انجام می‌شود.

*۲۹ بستری کرونا در سوادکوه

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی نیز در جلسه ستاد مقابله با کرونا، گفت: رد‌یابی‌ها روزانه انجام می‌شود.

نصرالله رشیدی، افزود: ۲۹ نفر به دلیل کرونا، بستری هستند که ۷ نفر در آی‌سی‌یو بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه برای کارکنان ادارات و نهادهایی که همکار مبتلا یا مشکوک دارند نامه نگاری می‌شود، خواستار توجه همه کارکنان ادارات و نهاد‌ها و مردم به دستورات بهداشتی و درمانی مقابله با کرونا شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه کلاس‌های خانگی خصوصی هم منبع انتشار ویروس کرونا است از وجود کارت‌های تردد در دست تعداد زیادی از افراد غیر‌بومی برای ورود به شهرستان انتقاد کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار