کد خبر: ۱۴۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
گروه استان‌ها- مشکل چندین ساله کم‌آبی شهر پاوه در استان کرمانشاه با استفاده از آب چشمه هانی‌کوان به زودی رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، مشکل تأمین آب شرب پاوه سال‌ها است که به دغدغه مردم تبدیل شده اما به گفته مسئولان با اجرای طرح آبرسانی و انتقال آب از چشمه "هانی‌کوان" به تصفیه‌خانه آب این شهرستان مشکل جیره‌بندی آب در بعضی از ساعات شبانه روز رفع می‌شود.

پرویز ایده‌پور فرماندار پاوه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: پروژه هانی‌کوان در شهرستان پاوه در زمینه آب شرب برای بلندمدت شروع شده که ایستگاه‌های پمپاژ آن سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: برخلاف گزارش‌هایی که به گوش می‌رسد از سال گذشته تاکنون به دلیل عدم نیاز به چشمه هانی‌کوان این پروژه خاموش مانده و از آن استفاده نشد.

ایده‌پور گفت: امسال در فصل پاییز شاهد بودیم چشمه‌های آب شهر پاوه رو به نقصان می‌رفت و با کمبود آب مواجه شدیم؛ بنابراین تصمیم بر این شد پروژه فعال شود.

وی افزود: متأسفانه به دلیل خواب پروژه از سال گذشته تاکنون مشکلات فنی ایجاد شده بود که نیاز به آزمایش و بازبینی داشت و این ایرادات تا روز گذشته رفع شد.

ایده‌پور بیان کرد: آب هانی‌کوان اکنون در تصفیه خانه شهر موجود است و آب به اندازه کافی وجود دارد اما به طور طبیعی شستشوی تصفیه خانه چند روز زمان نیاز دارد.

وی گفت: شنبه هفته آینده آب شرب وسمه هانی‌کوان در مدار آب شرب شهر پاوه قرار خواهد گرفت.

ایده‌پور با اشاره به اینکه در گذشته با این شدت با کمبود آب مواجه نبودیم افزود: در گذشته 28 درصد نشت آب در این شهر وجود داشت که اکنون مقداری کنترل شده است.

بهرام درویشی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه تا چند روز آینده کمبود آب شرب شهر پاوه به طور کامل مرتفع خواهد شد گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان شرکت آب منطقه ای کرمانشاه پروژه طرح تأمین آب شرب شهر پاوه در مرحله پایانی خود قرار گرفت و روز گذشته آب از چشمه هانی کوان به تصفیه خانه شهر پاوه انتقال یافت.

وی عنوان کرد: پمپاژ آب به ظرفیت 165 لیتر در ثانیه در قالب چهار مرحله پمپاژ و خط انتقال لوله فولادی به قطر 500 میلیمتر ، در طول 14 کیلومتر و در مناطق صعب و دشوار اجراء شده است.

درویشی با اشاره به مخازن 5000 متر مکعبی این طرح به همراه مخازن سرویس و مکش افزود: تصفیه‌خانه آب به روش صافی کند و ظرفیت اسمی 14000 متر مکعب در روز است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: ظرف چند روز آینده آب شرب سالم و پایدار وارد مدار بهره برداری و مصرف مشترکین عزیز شهر پاوه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/832/ی

برچسب ها: آب و هوا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار