کد خبر: ۱۴۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

به گزارش همشهری آنلاین شرکت سینوفارم روز پنجشنبه ۳۱ دسامبر بدون ارائه جزئیات اعلام کرد اثربخشی واکسن تولیدی‌اش به نام BBIBP-CorV بر اساس آنالیز مقدماتی داده‌های کارآزمایی بالینی مرحله سوم آن ۷۹.۳۴ درصد است.

سینوفارم اعلام کرد داده‌های مشروح درباره کارآزمایی این واکسن بعدا اعلام خواهد شد اما زمان‌ معینی را اعلام نکرد.

 قبلا در ۹ دسامبر امارات متحده عربی که یک کارآزمایی بالینی این واکسن در آن در جریان است، بر اساس داده‌های مقدماتی اثربخشی آن را ۸۶ درصد اعلام کرده بود. امارات نخستین کشوری است که عرضه این واکسن را برای عمومی در این ماه شروع کرد و  تا دسامبر ۲۰۲۰ حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر در امارات در یک برنامه داوطلبانه واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند.

 کارآزمایی‌های بالینی مرحله سوم واکسن سینوفارم در آرژانتین، بحرین، مصر، مغرب، پاکستان، پرو و امارات متحده عربی در حال انجام است.

پاکستان اعلام کرده  ۱.۲ میلیون دوز از این واکسن را از شرکت سینوفارم خریده است.

واکسن سینوفارم، مانند واکسن چینی دیگر ساخت شرکت سینوواک با نام «کروناواک»،‌بر اساس فناوری سنتی ساخت واکسن است که از ویروس غیرفعال‌شده یا مرده که نمی‌تواند در سلول‌های انسانی تکثیر کند، استفاده می‌کند تا پاسخ ایمنی را برانگیزد.

سازمان ملی بهداشت چین می‌گوید میزان کلی عوارض جانبی این واکسن شبیه سایر واکسن‌های غیرفعال‌شده است و میزان بروز عوارض جانبی شدید مانند آلرژی بسیار اندک و در حد دو در میلیون است.

سینوفارم می‌گوید تقریبا یک میلیون نفر در چین نیز  بر اساس برنامه مصرف اضطراری واکسن کرونای ساخت این شرکت را دریافت کرده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار