کد خبر: ۱۴۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹
رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر بخواهیم مکتب حاج قاسم را در یک جمله بیان کنیم باید بگوییم او همه‌ سنت‌های الهی را در روی زمین محقق کرد تا نصرت از آن مسلمین باشد و ما باید این مسیر را ادامه دهیم، حیات ما در ادامه این مسیر است نه در ادامه بازیگری‌های سیاسی که عده‌ای به دنبال آن هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط‌کریم، سردار حسن رستگارپناه رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح و از هم‌رزمان شهید قاسم سلیمانی شامگاه شنبه در مراسم اولین سالگرد سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی طی سخنانی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی که فرمودند«ما به این شهید به چشم یک مکتب و راه و مدرسه درس‌آموز نگاه می‌کنیم» اظهار کرد: در یک نگاه کلی انقلاب اسلامی ما بر اساس اندیشه‌های بزرگ و الهی حضرت امام برپا شد و آن مسیر را یک مکتب دانستیم که همان مکتب امام است.

وی به بیان مؤلفه‌های مکتب سلیمانی پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) با تأسی به مکتب اسلام انقلاب را بنا کرد و حاج قاسم سلیمانی فرزند تربیت‌یافته امام و رهبر عزیزمان هم خود یک مکتبی را به وجود آورد به نام مکتب سلیمانی؛ مکتب اسلام، مکتب پیروزی انسانیت بر حیوانیت، پیروزی معنویت بر مادیت، برتری علم بر جهل، مکتب عدالت در برابر ظلم و مکتب برتری اخلاقیات بر رذایل اخلاقی بود که در فطرت خلقت وجود دارد.

مکتب قاسم سلیمانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی، ابراز کرد: مهم‌ترین شاخص این مکتب اخلاص شهید سلیمانی بود، مخلصانه حرکت می‌کرد و در راه امامش در دوران دفاع مقدس قدم در عرصه خودسازی گذاشت و جان خودش را در طبق اخلاص قرار داد و به خاطر همین اخلاص همیشه در لب خاکریز و در میان میدان جنگ بود.

سردار رستگارپناه ادامه داد: دومین شاخص مکتب سلیمانی ایمان و معنویت او بود، که امروزه مقداری از آن را می‌توانیم درک کنیم.

وی عنوان کرد: دیگر شاخصه مکتب سلیمانی به فرموده امام زمانش شناخت دشمن بود، دشمن‌شناسی مهم‌ترین اصلی است که اگر مسلمانان به آن واقف شوند پیروزی شامل حال آن‌ها می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح شاخصه‌ دیگر این مکتب را ولایت‌مداری اعلام کرد و گفت: حاج قاسم ولی را شناخت و به کلام ولی اعتقاد پیدا کرد و سراسیمه به مقابله ظالمان زمان شتافت و به اثبات رساند که اگر ولایت‌مدار باشیم و مخلص پیروزی از آن ما است.

سردار رستگارپناه در بخش دیگری از سخنانش دیگر شاخصه مکتب سلیمانی شجاعت، روحیه‌سلحشوری، شهامت و مردانگی او دانست و اضافه کرد: همین ویژگی بود که او در هیچ مهلکه‌ای از دشمن نهراسید.

وی در ادامه عنوان کرد: دیگر شاخصه مکتب حاج قاسم خستگی‌ناپذیری ودلدادگی او به انجام وظیفه بود، درد و رنج جراحات دفاع مقدس را به جان خرید و دلدادگی‌اش را به امام زمانش نشان داد تا ثابت کند ماندگاری این مکتب نیاز به مجاهدت دارد.

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: اگر روزی سلاح مقاومت سنگ بود، امروز به خاطر ظرفیت‌سازی‌هایی که حاج قاسم انجام داد سفیر موشک‌های جبهه مقاومت است که امروز تا قلب تل‌آویو به پیش می‌رود و حاج قاسم توانست شرایطی را به وجود آورد که ما در عرصه بازدارنگی بتوانیم رسماً اعلام کنیم که اگر اسرائیل خطایی کند تل‌آویو و اسرائیل با خاک یکسان می‌شود.

سردار رستگارپناه با بیان اینکه از شاخصه‌های دیگر این مکتب انقلاب‌گری است، بیان کرد: او روحیه انقلابی‌گری را از امامش گرفت و در مکتب رهبرش آن را آزمود و ثابت کرد که با دشمنان باید با انقلابی‌گری برخورد کرد و آن‌ها را شکست داد.

وی مردم‌داری و مردم‌یاری را یکی دیگر از شاخصه‌های مکتب سلیمانی برشمرد و خاطرنشان کرد: این شاخصه باعث شد که در قلب مردم جای گرفت و امروز افتخار مردم در جهان اسلام شده است که عاشقانه عکس او را بر سینه‌های خود نصب می‌کنند.

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اندیشه‌های بلند این مرد خدا بود که در این مقطع زمان این‌گونه با اراده الهی و با تمسک جستن از ولایت‌ توانست افتخار و عظمتی را برای ایران و مسلمین به وجود آورد که در هندسه قدرت جهانی امروزه وزن اسلام و وزن نظامی و ظرفیت ایران برای جهان تعیین‌کننده است که در مکتب حاج قاسم به ‌دست آمده است.

سردار رستگارپناه تأکید کرد: حاج قاسم به‌رغم نظر دشمنان که می‌خواستند ایران را در خودش محصور کنند، جبهه مقاومت را به فرا مرزهای انقلاب صادر کرد و نظر امام را در جهانی کردن این انقلاب پیاده کرد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر بخواهیم مکتب حاج قاسم را در یک جمله بیان کنیم باید بگوییم او همه‌ سنت‌های الهی را در روی زمین محقق کرد تا نصرت از آن مسلمین باشد و ما باید این مسیر را ادامه دهیم، حیات ما در ادامه این مسیر است نه در ادامه بازیگری‌های سیاسی که عده‌ای به دنبال آن هستند.

حیات و شهادت حاج قاسم برکات و خدمات فراوانی دارد

در ادامه مراسم حجت‌السلام حسن ترابی امام جمعه شهرستان رباط‌کریم ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) و شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در سخنانی، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی در طول چهل سال انقلاب اسلامی طرح و نقشه شوم خاورمیانه آن‌ها را شکست داد.

وی گفت: دشمنان فکر می‌کردند با شهادت این بزرگ‌مرد می‌توانند جبهه مقاومت را شکست داده و اهدافشان را پیاده کنند؛ اما امروز ترس و وحشت دشمنان در منطقه، گواه صادقی‌ است که خون شهید هم‌چنان می‌جوشد، انگیزه می‌دهد و جبهه مقاومت را به پیش می‌برد.

امام جمعه شهرستان رباط‌کریم ادامه داد: اگر حیات حاج قاسم آن همه برکات داشت، امروز یقیناً شهادت او خدماتی به مراتب بیش‌تر و تأثیرگذارتر را برجای گذاشته است.

به گزارش فارس، در این مراسم تعداد ۵ هزار بسته معیشتی و بهداشتی با همت سپاه ناحیه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) رباط‌کریم در بین نیازمندان شناسایی شده شهر و روستاهای تابعه توزیع شد.

انتهای پیام/پ/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار