کد خبر: ۱۴۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۳
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: دونالد ترامپ قصد دارد در آخرین روزهای عمر سیاسی خود دست به یک ماجراجویی نظامی و امنیتی بزند و از رهگذر بحران سازی در منطقه، مدت زمان بیشتری در کاخ سفید باقی بماند.

«حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص تحرکات اخیر آمریکا در خلیج فارس اظهار کرد: دو تحلیل متفاوت در خصوص تحرکات ناوهای آمریکا در خلیج فارس و اعزام زیر دریایی اتمی آمریکا به تنگه هرمز و همچنین حرکت زیر دریایی اتمی رژیم صهیونیستی به سمت منطقه وجود دارد. دونالد ترامپ قصد دارد در آخرین روزهای عمر سیاسی خود دست به یک ماجراجویی نظامی و امنیتی بزند و از رهگذر بحران سازی در منطقه، مدت زمان بیشتری در کاخ سفید باقی بماند. ماده 52 از قانون اساسی آمریکا می گوید اگر رئیس جمهوری با یک بحرانی در لحظه آخر ریاست خود در آمریکا مواجه شود، می تواند برای مدت طولانی تری در کاخ سفید باقی بماند بدون اینکه قدرت را به رئیس جمهور بعدی، واگذار کند.

او ادامه داد: بنابراین دونالد ترامپ سعی می کند از این ماده استفاده کند و اتفاقاتی که در عراق افتاده، همچنین گروهک های مشکوکی به سمت منطقه سبز بغداد راکت پرتاب کردند و جریان سازی های شدیدی که علیه ایران صورت گرفته، همه این ها ممکن است در چهارچوب سیاست دونالد ترامپ برای بحران سازی و ایجاد بحران و باقی ماندن در کاخ سفید تلقی شود، البته این یک نظریه است که تاکنون مورد تردید است.

هانی زاده خاطرنشان کرد:  گمانه زنی دیگر این است که در سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام «شهید سلیمانی» و «شهید ابومهدی المهندس» و افزایش موج نفرت اسلامی علیه سیاست های ترامپ، نیروهای آمریکایی برای جلوگیری از هرگونه احتمالی به حالت آماده باش درآمدند و طی چند روز آینده که سالگرد شهید بزرگوار تمام می شود، ممکن است نیروهای آمریکایی از خلیج فارس عقب نشینی کنند چنین اتفاقی در حال رخ دادن است.

او در پایان گفت: ظاهرا آمریکایی ها پیامی ارسال کرده اند برای ایران که قصد ندارند در مقابل ایران حمله ای انجام داده و دست به اقدام نظامی بزنند. چنین پیامی از سوی آمریکایی ها توسط دولت قطر به ایران ارسال شده اما هرگونه احتمالی ممکن است اتفاق بیفتد زیرا دونالد ترامپ شخصیتی پیچیده ای دارد. ترامپ ممکن است در آخرین لحظه دست به ماجراجویی بزند. ظرف دو هفته باقیمانده از دوره ریاست جمهوری ترامپ ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش بینی در خود ایالات متحده هم رخ بدهد. ترامپ طرفداران خود را به کف خیابان دعوت کرده تا یک بحران داخلی ایجاد کند و یا دست به عملیاتی علیه محور مقاومت بزند. 4

برچسب ها: حسن هانی زاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار