کد خبر: ۱۵۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
موسوی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب:

سید نظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به بخشی از فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «کسانی که فکر می‌کنند ارتباط با آمریکا باعث بهبود وضع ایران می‌شود، به ایران قبل از انقلاب که رابطه خوبی با آمریکا داشت، نگاه کنند» اظهار کرد: قاطبه مردم کشورمان با توجه به تجربه‌های متعدد تاریخی که درباره آمریکا نسبت به کشورهای مستقل وجود دارد به این باور رسیده‌اند که ایالات متحده از دشمنان شماره یک جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

آمریکایی‌ها همیشه چشم طمع به منابع عظیم منطقه خاورمیانه دارند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر افزود: این سوال وجود دارد که برخی از کشورهای منطقه همچون مصر و ... که سرسپرده آمریکا بودند چه سرنوشتی برای آنها رقم خورد؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکایی‌ها با هر کشوری که ارتباط برقرار کردند فجایع عظیمی را برای آن کشورها بوجود آوردند اگر نگاهی گذرا به اتفاقات عراق و افغانستان شود؛ قطعا به این موضوع پی برده خواهد شد که این‌ها هیچگاه به دنبال صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه نبوده‌اند، بلکه همیشه چشم طمع به منابع عظیم این کشورها داشته‌اند.

موسوی تصریح کرد: صرف مذاکره با آمریکا و همپیمانی با این کشور دلیلی برای پیشرفت نخواهد بود، کما اینکه ایالات متحده از پیشرفت کشورهای مستقل و آزاده جلوگیری می‌کند.

جریانی در داخل هیچ اعتقادی به ظرفیت‌های داخلی ندارد

وی اظهار کرد: جریانی در داخل کشور به دنبال این است تا به اشکال مختلف ارتباط با ایالات متحده را برقرار کند، زیرا هیچ اعتقادی به ظرفیت‌های داخلی ندارند؛ البته بخشی از این موضوع هم برمی‌گردد به ناکارآمدی آن‌ها که می‌خواهند با طرح چنین موضوعاتی فرافکنی کنند تا مشکلات کشور را به عدم ارتباط با ایالات متحده گره بزنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر عنوان کرد: این جریان سیاسی باید متوجه باشد که آمریکایی‌ها هیچگاه به دنبال پیشرفت جمهوری اسلامی ایران نیستند؛ البته ناگفته نماند که آقایان می‌خواهند با چنین مباحثی در جامعه دو قطبی‌سازی به راه بیندازند و ناکارآمدی خود را به گردن عدم ارتباط با آمریکا مرتبط کنند./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار