کد خبر: ۱۵۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
دادستان کل موقت آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد در پی حمله به ساختمان کنگره این کشور، سرقت‌های فراوانی رخ داده است.
سرقت‌های فراوانی در ساختمان کنگره رخ داده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «مایکل شروین»، دادستان موقت آمریکا، روز جمعه اعلام کرد، سرقت‌های فراوانی در ساختمان کنگره رخ داده و اقلامی از چند دفتر ربوده شده‌اند.

او افزود: «باید آنچه رخ داده را مشخص کنیم، اثرات آن را کاهش دهیم و اشیای مسروقه می‌توانند واجد ارزش بالقوه برای امنیت ملی باشند».

پیش‌تر شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا گزارش داد در حال حاضر تلاش برای شناسایی عاملان حمله به ساختمان کنگره ادامه دارد. این شبکه به نقل از برخی منابع اعلام کرد یک لپ‌تاپ که احتمالاً حاوی اطلاعات امنیت ملی حساسی است از ساختمان کنگره به سرقت رفته است.

از سوی دیگر یکی از مهاجمان کنگره آمریکا حین انجام این حمله با قرار دادن تصویری در حساب توییتری خود، از دسترسی به محتوای رایانه «میا ارنبرگ»، مشاور مطبوعاتی رئیس مجلس نمایندگان خبر داد.

یک مقام سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا نیز هشدار داد ممکن است افرادی که وارد ساختمان کنگره شده‌اند، دستگاه‌های شنود و جاسوسی در نقاط مختلف و دفاتر نمایندگان و سناتور‌ها کار گذاشته باشند. وی افزود کار گذاشتن چنین دستگاه‌هایی ممکن است فقط چند ثانیه طول بکشد.

روز چهارشنبه همزمان با تایید ریاست‌جمهوری جو بایدن -رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از حزب دموکرات- در کنگره، طرفداران ترامپ بنا به درخواست او تجمعی را برگزار و سپس به ساختمان کنگره حمله کردند. این اقدام چند کشته بر جای گذاشت و محکومیت‌های زیادی را در داخل و خارج آمریکا به دنبال داشت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار