کد خبر: ۱۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کل منابع نقدی و سایر دارایی‌های بانک‌های ایرانی در خارج از مرزهای کشورمان تا پایان بهمن ماه سال گذشته به حدود ۱۹۶ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با پایان سال ۹۲ به اندازه ۴درصد کاهش پیدا کرده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از بنکر، حجم ریالی دارایی‌های خارجی شبکه بانکی کشور در انتهای اسفندماه سال ۹۲ از رقم ۲۰۴ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان عبور کرده بود و یک ماه پیش از این مقطع (پایان بهمن ۹۲) نیز مجموع اندوخته‌های بانک‌های داخلی در ورای مرزهای کشورمان برابر با ۱۸۱ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان اعلام شده بود. بر همین مبنا رشد این دارایی‌ها در بهمن ماه ۹۳ نسبت به ماه مشابه آن در سال ۹۲ به ۸/۲ درصد می‌رسد.
البته از نظر رشد این دارایی‌های خارجی سال ۹۲ به‌مراتب سالی برتر محسوب می‌شود چرا که حجم این دارایی‌ها در بهمن ۹۲ در مقایسه با ۹۶ هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان منابع مشابه خود در بهمن ماه ۹۱ رشدی ۸۳/۸ درصدی را ثبت کرده بود.
همچنین در پایان اسفند ماه ۹۱ نیز مجموع ذخایر بین‌المللی شبکه بانکی کشورمان معادل ۹۸ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان اعلام شده و با این رقم، رشد این شاخص در بهمن ماه ۹۲ نسبت به اسفند ۹۱ نیز به ۸۳/۷ درصد رسیده بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار