کد خبر: ۱۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به احتساب مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی روی قبوض گاز گفت: میزان آبونمان و حق بیمه مشترکین بدون تغییر مانده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، ناصر ابراهیمی، در نشست خبری با اشاره به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده قبوض گاز گفت: با افزایش یک درصدی، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده روی قبوض احتساب خواهد شد که البته این مصوبه مجلس است اما بیمه و آبونمان هیچ تغییری نکرده‌ اند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه هر مشترک، چه روستایی و چه شهری، ماهیانه 50 تومان حق بیمه پرداخت خواهد کرد، درپاسخ به این سوال که تفاوت بار مالی قبوض در تابستان و زمستان چه میزان است و اینکه بعضا دیده می‌شود برای یک خانواده کم‌مصرف قبضی با میزان بالا صادر می‌شود، گفت: حداکثر گازی را که یک خانواده در تابستان به صورت ماهیانه مصرف می‌کند حدود 100 متر مکعب است.
 
او ادامه داد: در حقیقت دامنه مصرفی از 45 متر مکعب تا 100 متر مکعب است. حال اگر خانواده‌ای 100 متر مکعب را هم مصرف کند با تمام هزینه‌های جانبی چون آبونمان و عوارض که در قبض منظور می‌شود، هزینه قبضش 13 هزار تومان خواهد بود.
 
مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: اگر خانواده‌ای احساس می‌کند که بیش از میزان مصرفش قبض برایش صادر شده است به اداره گاز ناحیه مراجعه و شکایت خود را اعلام کند.
 
وی هم‌چنین درباره افزایش پلکانی قیمت گاز افزود: امسال هیات دولت جداول را مصوب و مهر کرده است. بر این اساس نسبت به سال گذشته هر دامنه 20 در صد افزایش قیمت داشته است، بنابراین 20 درصد دامنه یک، عدد کمتر و 20 درصد دامنه آخر عدد بالاتری است. در واقع آن دامنه‌ای که نرخ گاز 36 تومان را پرداخت می‌کرده با افزایش 7 تومانی نرخ مواجه شده است و آن پله‌ای که نرخ گازش 480 تومان بوده با افزایش 96 تومانی رو به رو شده است.
 
ابراهیمی با اشاره به عدم تغییر قیمت گاز CNG گفت: گاز CNG با همان نرخ 414 تومان در هر متر مکعب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
 
مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در ادامه در واکنش به این موضوع که با توجه به شکاف قیمتی موجود میان CNG و گاز مایع مردم به سمت مصرف گاز مایع سوق پیدا می‌کنند، اظهار کرد: اجازه بدهید من درباره گاز مایع صحبت نکنم، چون در حوزه مسوولیت من نیست. اگر ما نرخ بنزین را با نرخ گاز CNG مقایسه کنیم بنزین 1000 تومان در هر لیتر و سی ان جی 414 تومان در هر متر مکعب است که از نصف قیمت بنزین هم کمتر است. ضمن اینکه نرخ گاز CNG در اواخر سال گذشته از 450 به 414 تومان کاهش یافت.
 
وی با اشاره به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده گفت: این میزان هشت درصد بود که با افزایش یک درصدی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده روی قبوض احتساب خواهد شد که البته این مصوبه مجلس است. بیمه و آبونمان نیز هیچ تغییری نکرده‌ اند. در حال حاضر هر مشترک، چه روستایی و چه شهری، ماهیانه 50 تومان حق بیمه پرداخت خواهد کرد.
 
ابراهیمی در پاسخ به اینکه چرا با توجه به اینکه حداقل دوره قرائت قبوض 36 روز است برای برخی خانواده‌ها در دروه 21 روزه قبض صادر شده و در روز 8 فروردین گاز آن‌ها قطع شود؟ خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها باید مراجعه کنند تا بررسی شود که چرا این اتفاق افتاده است چرا که ما در دوره‌ای کمتر از 36 روز قبضی را قرائت نمی‌کنیم. حداکثر دروه قرائت نیز دو ماه است که بیشتر در مناطق گرمسیر اعمال می‌شود.
 
وی درباره این که گفته می‌شود برای اینکه فشار کمتری به لحاظ مالی وارد شود برای برخی خانواده ‌ها قبض 21 روزه صادر شده است، گفت: بعید می‌دانم چنین چیزی باشد. در واقع چیزی به ما ابلاغ نشده است که قبض‌ها در دوره 21 روزه قرائت کنیم.
برچسب ها: آبونمان ، بیمه ، گاز
نام:
ایمیل:
* نظر: