کد خبر: ۱۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
گزارش گمرک نشان می‌دهد که قیمت وارداتی هر یک از حدود 70  خودروی «سانتافه‌» مدل 2015  که در نخستین ماه سال جاری از امارات به کشور وارد شده‌، حدودا 74 میلیون تومان بوده‌است؛ اما این خودرويی که از گمرک رد می شود و به سلامتی و میمنت وارد کشور می شود بیش از 200 میلیون تومان قیمت پیدا می کند و به مردم همیشه در صحنه عرضه می شود . فکر می کنید چرا باید این اتفاق بیفتد؟

1- وقتی خودرویی وارد کشور ما می شود در حقیقت ارزش آن بسیار بیشتر می شود، چرا که مثل این است که جزیی از این کشور شده یا به نوعی جزو شهروندان غیر نفس کش کشور به حساب می آید پس یک جایی باید این ارزش افزوده (ایرانی شدن) خودش را نشان دهد و چه جایی بهتر از قیمت آن؟ این جوری هم دولت سود می برد، هم وارد کننده، هم دلال و ... هم خریدار؛ چون خریدار، پولش را هر طور شده از جای دیگر در می آورد! پس چرا نباید سانتافه 74 میلیونی، 200 میلیون شود؟!

2- برای عزیزانی که سانتافه سوار
می شوند تا با مردمی که خودروهای معمولی سوار می شوند، تفاوت محسوس داشته باشند و در این راستا در روز هم چراغهای خودرویشان را روشن می کنند تا بیشتر به چشم بیایند، افت کلاس دارد که خدای ناکرده، زبانم لال، رویم به در و دیوار، خدا آن روز را نیاورد یا ما نباشیم که ببینیم، به آنها بگویند سوار خودروی 74 میلیونی شده اید. خودروی آنها هر چه گرانتر باشد بیشتر چشم در می آورد، حتی اگر ارزش واقعی اش 74 میلیون باشد!
3- اگر سانتافه خدای ناکرده، زبانم لال، رویم به در و دیوار به همان قیمت 74 میلیون وارد کشور شود، آن وقت دیگر کسی حاضر می شود بعضي خودروهای چيني را با قیمتهای فعلی بخرد؟! بعضی‌ها تفسیرشان‌، این است که سانتافه 74 میلیونی باید 200 و حتی 300 میلیون شود تا بشود بعضي محصولات بی کیفیت را با قیمت بالا به مردم گرانقدر فروخت!
نتیجه : خوش به حالمان که در گل و بلبل غرقیم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار