کد خبر: ۱۵۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (سه شنبه 30 دی ماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی در نشست امروز با حضور مسئولان و کارشناسانی از وزارت صمت، وزارت دادگستری، پژوهشکده قوه قضائیه و مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد و گفت: تاکنون 151 ماده از این طرح تصویب شد و تنها دو ماده از آن مراعا ماند که در نشست آتی کمیسیون بررسی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع مرکزی که باید قانون در آن اجرا شود مراعا ماند و همچنین تشکیل دادگاه‌ها و دادسراهای مربوط به شکایت‌های مالکیت صنعتی مطرح و تصویب شد.

وی ادامه داد: شرایط بکارگیری و استخدام کارشناسان مالکیت صنعتی و همچنین خبرگان و متخصصان به عنوان وکیل در این حوزه تعیین شد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس یازدهم افزود: همچنین مقرر شد بودجه قانون از خود بودجه و درآمد ماده 141 مالکیت صنعتی تامین شود و موضوع شورای عالی مالکیت صنعتی هم مراعا ماند.

وی یادآور شد: مقرر شد آیین‌نامه قانون ظرف شش ماه با پیشنهاد معاون علمی رئیس جمهور و وزارتخانه‌های صمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دادگستری تهیه و سپس توسط رئیس قوه قضائیه تصویب شود.

نوروزی افزود: مالکیت صنعتی در حوزه ثبت اختراعات، علائم و برندهای تجاری است./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار