کد خبر: ۱۵۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
بایدن و جانسون برای اولین بار بعد از شروع ریاست جمهوری بایدن تلفنی با هم صحبت و درباره ضرورت هماهنگی در اولویت‌های سیاست‌ خارجی دو کشور در زمینه ایران، روسیه و چین گفت‌وگو کردند.

به گزارش جام نیوز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا برای اولین بار بعد از شروع ریاست جمهوری بایدن تلفنی با هم صحبت و بر "عمیق‌تر کردن روابط" تاکید کردند. دو طرف همچنین درباره ضرورت هماهنگی در اولویت‌های سیاست‌ خارجی دو کشور در زمینه ایران، روسیه و چین گفت‌وگو کردند.

 

جزئیات بیشتری از گفت‌وگو درباره ایران منتشر نشده است. سخنگوی جدید کاخ سفید در اولین نشست مطبوعاتی خود تاکید کرده بود که مسائل مربوط به ایران و مشخصا برنامه هسته‌ای آن جزء محورهای گفتگوهای اولیه جو بایدن با سران دیگر کشورها خواهد بود.

 

دولت آمریکا در زمان دونالد ترامپ از توافق برجام خارج شد اما بریتانیا در کنار دو کشور دیگر اروپایی فرانسه و آلمان از این توافق حمایت کرده است.

 

به گزارش بی بی سی، جانسون اولین رهبر اروپایی است که با رئیس‌جمهور جدید آمریکا صحبت می‌کند. البته بایدن با نخست‌وزیر کانادا و مکزیک هم گفت‌وگو کرده است.

 

جو بایدن در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، از منتقدان سیاست‌های بوریس جانسون بود و او را "نسخه کپی فیزیکی و روحی" ترامپ خوانده بود.

 

بایدن همچنین به خاطر سیاست برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا از جانسون انتقاد کرده بود.

 

106

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار