کد خبر: ۱۵۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف کرده ارتش این رژیم-که زمانی مدعی چهارمین ارتش قدرتمند جهان بود- ارتشی نصفه و نیمه ‌است که جوانان این رژیم هم علاقه‌ای به پیوستن به آن ندارند.




بنابر اعلام منابع مختلف خبری، ارتش رژیم صهیونیستی با بحران‌های مختلف از جمله فرار سربازان و یا اعتیاد مواجه است. پایگاه عبری واللا اخیرا در همین رابطه نوشته: «ارتش اسرائیل با کم رغبتی جوانان اسرائیلی برای خدمت در یگان‌های جنگی مواجه شده است، از طرفی بحران خطرناک کرونا باعث شده جوانان تمایلی برای داوطلب شدن جهت پیوستن به ارتش را نداشته باشند». اکنون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به این مسئله اذعان کرده است. به گزارش تسنیم به نقل از وبگاه صهیونیستی عکا، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده «ارتش ما هم اکنون ارتش نصفه نیمه‌ای شده و دست‌کم نیمی از جوانان ما به ارتش نمی‌پیوندند...امنیت اسرائیل در خطر است ما یک تیم از افراد خبره را مامور به طراحی یک پروسه تدریجی برای به خدمت گرفتن همه اقشار در ارتش کرده‌ایم».
مشکل اصلی مقامات ارتش رژیم صهیونیستی این است که جوانان این رژیم در صورت حضور در دوران خدمت اجباری، در نهایت در ارتش ماندگار نمی‌شوند. افزایش فرار از خدمت جوانان از ارتش رژیم صهیونیستی در بین جوانان حریدیم (جریان دینی افراط گرا صهیونیست) و جوانان دارای تیره اتیوپیایی بیشتر گزارش شده است.
از سوی دیگر، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای
«رای الیوم»، در تحلیل تصویری هفتگی خود گفت رژیم صهیونیستی اوضاع بسیار سختی را سپری می‌کند، زیرا از همه طرف در محاصره موشک‌های محور مقاومت قرار دارد: «ارتش اسرائیل در طرح‌های خود بازنگری و این تدابیر را اتخاذ می‌کند و به اهالی غزه و جنوب لبنان می‌گوید که از خانه‌هایشان بیرون بروند، و این خود نشان می‌دهد تل‌آویو در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته است».
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار