کد خبر: ۱۵۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
علیرغم هشدارهای پی‌درپی گروه‌های حقوق بشری، بنگلادش گروه سوم از مسلمانان پناهنده میانماری که شامل حدود 3 هزار تن است را به جزیره‌ای دورافتاده و خطرناک ‌فرستاد.


علیرغم انتقادات و اعتراضات گروه‌های حقوق بشری، یکی از افسران نیروی دریایی بنگلادش روز چهارشنبه اعلام کرد که بنگلادش در نظر دارد بین دو تا سه هزار تن از پناهجویان مسلمانان روهینگیا پناهنده از میانمار را به جزیره‌ای دورافتاده بفرستد. تصمیمی که از پنجشنبه عملی شد.
این اقدام بنگلادش برای فرستادن گروه سوم از پناهندگان مسلمانان روهینگیایی به جزیره‌ای دورافتاده در حالی صورت می‌گیرد که گروه‌های حقوق بشری در مورد آسیب‌پذیری این جزیره در مقابل طوفان‌ و جاری شدن سیل هشدار داده‌ و ابراز نگرانی کرده‌اند.
جزیره «بهاسان چار» تنها دو دهه پیش از دریا بیرون آمده است و با قایق چندین ساعت از نزدیک‌ترین بندر در «چیتاگانگ» فاصله دارد و مسلمان‌های روهینگیا که در پی حملات خشونت‌بار ارتش میانمار مجبور به فرار از کشور خود شده‌اند، اجازه ندارند بدون مجوز دولت از این جزیره دور افتاده خارج شوند.
گفتنی است، بنگلادش از اوایل ماه دسامبر (از اواسط آذرماه) تاکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ پناهنده روهینگیایی را از میانمار به جزیره «بهاسان چار» فرستاده است. دولت‌های غربی در این باره غالبا، سیاست سکوت را انتخاب می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار