کد خبر: ۱۵۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی گفت: انتخابات باید معطوف به حل مشکلات کشور و مردم باشد، یعنی همان مشکلاتی که بر اثر تحریم‌های ظالمانه و بیشتر از آن بر اثر ضعف و سوءمدیریت دستگاه­‌های اجرایی تحمیل شده است.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نخستین نشست « انقلاب اسلامی ـ انتخابات 1400 » از سلسله نشستهای انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران عصر امروز با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و اندیشمندان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

*  انتخابات یکی از هزاران ثمرات ارزشمند انقلاب در ایران و مصداق بارزی از مردمسالاری اسلامی است

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی در این نشست ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: چون در دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم و همچنین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری لازم بود نشست سراسری انجمن علمی انقلاب اسلامی همچون سنوات گذشته برگزار شود که متاسفانه با وجود شرایط بیماری کرونا امکان برگزاری چنین نشستی به صورت حضوری ممکن نبود لذا بر آن شدیم نشست امروز را به صورت ترکیبی برگزار کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: این نخستین نشست از سلسله نشستهای با عنوان « انقلاب اسلامی ـ انتخابات 1400» است که انشاالله تا برگزاری انتخابات در خرداد 1400 ادامه خواهد یافت.

وی افزود: انتخابات و دخالت در تعیین سرنوشت خود و کشور، یکی از هزاران ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی در ایران و مصداق بارزی از مردمسالاری اسلامی است.

کلانتری تاکید کرد: به دلیل حساسیت عموم مردم نسبت به آینده خود و کشور و نسبت به کسی که قرار است بالاترین مسئولیت اجرایی کشور را برای  مدت چهار سال در دست بگیرد، انتخابات یک فرصت استثنایی برای استادان و فرهیختگان حوزه انقلاب اسلامی به وجود می ­آورد، که می­ توانند در این فرصت به تبیین و تشریح صحیح اصل انقلاب اسلامی، آرمانهای انقلاب، دستاوردهای انقلاب، استکبار ستیزی، جبهه مقاومت و سایر مسایل مرتبط با انقلاب بپردازند. لحظه لحظه این فرصت را باید مغتنم شمرد و به درستی از آن بهره برد.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی گفت: انتخابات پیش رو دومین انتخاباتی است که در گام دوم انقلاب اسلامی به انجام می ­رسد، لذا لازم است با دغدغه مندی بالا همگان تلاش کنند تا اصول و ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی به ویژه آنچه رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم با جوانان ایران اسلامی در میان گذاشتند، در آن به تمامه لحاظ گردد. این وظیفه تک تک دلسوزان انقلاب اسلامی است که فارغ ازخود و منافع حزبی و گروهی و جناحی به آن بپردازند و نسبت به آن حساسیت بیشتری نشان دهند.

* بایدها در انتخابات پیش رو/ انتخابات باید معطوف به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد

وی تصریح کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی، هم حق است و هم تکلیف. از آن جهت حق است که سرنوشت چندین سال و حتی آینده کشور و تک تک مردم در آن نهفته است و هر کس حق دارد در خصوص سرنوشت خود و کشورش تصمیم بگیرد و انتخاب کند.

این استاد دانشگاه افزود: اما انتخابات یک تکلیف هم هست زیرا استمرار عزت مند انقلاب و نظام اسلامی و مقابله با فتنه­ ها و دشمنی های استکبار، استقلال و تمامیت ارضی و امنیت آینده در گرو برگزار شدن یک انتخابات حماسی و دشمن شکن است. اندیشمندان حوزه و دانشگاه باید مردم را در استفاده از این حق و عمل به این تکلیف به درستی آگاه کنند و به صحنه بیاورند.

حجت الاسلام کلانتری ادامه داد: انتخابات باید در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود، یعنی بزرگترین انقلاب مردمی جهان در طول تاریخ. این زیر ساخت می ­طلبد که انتخابات با شکوه، قوی، پرجمعیت و گسترده برگزار شود، نه یک انتخابات ضعیف و کم جمعیت. سفارش مؤکد معمار کبیر انقلاب و رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه­ای همواره بر برگزاری انتخابات با شکوه، حماسه ساز و دشمن شکن بوده است. انتخابات پیش رو نیز باید اینگونه باشد.

وی گفت: انتخابات یکی از مظاهر ثبات، اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی است، لذا باید با وحدت، دور از تخریب های ناروا و شکستن حریم تقوا و زیر پا گذاشتن ارزشهای اخلاق اسلامی باشد.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انتخابات باید معطوف به حل مشکلات کشور و مردم و در رأس آن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد، یعنی همان مشکلاتی که بر اثر تحریم های ظالمانه استکبار و بیشتر از آن بر اثر ضعف و سوء مدیریت دستگاه­های اجرایی طی چند سال گذشته بر کشور و مردم تحمیل شده است.

حجت الاسلام کلانتری ادامه داد: انتخابات همچنین باید به تقویت حس «خود باوری»، ایمان به «ما می­‌توانیم»، «استقلال مثال زدنی»، «مقاومت پیروزمندانه» و ارتقاء جایگاه منطقه ای و جهانی ایران اسلامی بیانجامد.

* نبایدها در انتخابات پیش رو / انتخابات به هیچ وجه نباید به انتخابات دولت­های خارجی سلطه گر و جناح­های سیاسی آمریکا گره بخورد

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی یادآور شد: انتخابات نباید به ظهور و بروز دو قطبی ­های کاذب که مبتنی بر دروغ و فریب و جولانگاه افراد مغرض و پس از آن ضد انقلاب و مفسدان اقتصادی است بیانجامد.

وی افزود: انتخابات یک موضوع داخلی است و به هیچ وجه نباید سرنوشت و مسایل کشور و از جمله انتخابات به دولت­های خارجی سلطه گر و جناح­های سیاسی آمریکا گره بخورد.

حجت الاسلام کلانتری گفت: تاریخ گذشته به ویژه موضوع برجام نشان داد که همه جناح­ها و احزاب قدرتمند آمریکا در دشمنی با انقلاب و مردم ایران یک صدا هستند.

وی ادامه داد: گره زدن انتخابات و سایر مسایل داخلی به روی کار آمدن جناح­ها در آمریکا بزرگترین خیانت به استقلال کشور است، استقلالی که نخستین آرمان انقلاب و با ایثار و شهادت هزاران تن از فرزندان پاک و رشید این ملت به دست آمده است.

این استاد دانشگاه گفت: انتخابات نباید به سپردن انقلاب به دست نااهلان منتهی شود. معمار کبیر انقلاب همواره بر این مهم تاکید و در وصیت نامه سیاسی الهی خود همگان را به آن سفارس فرموده­اند.

کلانتری با اشاره به وظیفه اساتید در قبال انتخابات تاکید کرد: انشاء‌الله در آستانه انتخابات آینده هم این مرکز توجه شود در دانشگاه‌ها در حوزه ها و در فضاهایی که این مسئولیت را به عهده دارند برای انتقال ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کنند.

وی گفت: انتخابات پیش رو نباید از هم اکنون که شش ماه به انتخابات باقی است، مدیریت کشور را به ضعف و بی توجهی به امور و مسایل جاری به ویژه بی توجهی به مشکلات اقتصادی بکشاند.

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار