کد خبر: ۱۵۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: بذور تهیه شده برای کشت پاییزی پرورشی و گواهی شده ارقام مختلف بذر نخود دیم شامل منصور، گوکسو و سعید است.

حسام امیر مقدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کشت پاییزه و انتظاری، حبوبات دیم جهاد کشاورزی اقدام به تامین بذور به مقدار یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: بذور تهیه شده پرورشی و گواهی شده ارقام مختلف بذر نخود دیم شامل منصور، گوکسو و سعید است.

وی با توصیه به کشاورزان و بهره‌برداران برای‌ استفاده از بارندگی‌های زمستانه و همچنین افزایش عملکرد مزرعه به توصیه فنی کارشناسان در خصوص کشت‌های انتظاری افزود: توسعه کشاورزی نیازمند افزایش ظرفیت‌های کمی و کیفی تولیدات است.

امیرمقدمی با اشاره به اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی نیازمند افزایش ظرفیت‌های کمی و کیفی تولیدات و افزایش بنگاه‌های اقتصادی است، گفت: در همین راستا سال گذشته ۲۵۹ نفر – روز تحت آموزش مرتبط با صادرات قرار گرفته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: در سال گذشته مباحث بازار و صادرات برای ۳ هزار و ۱۱۰ نفر اطلاع‌رسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ماهه سال‌جاری ۵ هزار و ۱۴۴ تن صادرات محصولات کشاورزی از زنجان انجام شده است، ادامه داد: ارزش این محصولات ۱۱۰ میلیارد ریال بوده است.

امیر مقدمی با اشاره به اینکه این صادرات شامل محصولاتی چون پیاز، گوجه فرنگی، محصولات جالیزی، رب ، محصولات لبنی،کشمش و برنج بوده است، خاطر نشان کرد: این محصولات به کشورهای عراق، کویت، عمان و... صادر شده است.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار