کد خبر: ۱۵۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
بی‌شک یکی از شانس‌های اصلی مدال در المپیک، کشتی آزاد و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کشتی ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان موفق به کسب ۶ سهمیه در دو بخش آزاد و فرنگی شد. در ۵۷- کیلوگرم رضا اطری، ۸۶- کیلوگرم رضا یزدانی و ۱۲۵ کیلوگرم یدالله محبی سه سهمیه کشتی آزاد را به دست آوردند. در کشتی فرنگی نیز علیرضا نجاتی در وزن ۶۰-، محمد علی گرایی در وزن ۷۷- کیلوگرم و امیرقاسمی منجزی در وزن ۱۳۰- کیلوگرم سهمیه گرفتند.

با توجه به اینکه در هر بخش سه سهمیه باقی مانده بنابراین تمام تلاش براین است که این رشته با ۱۲ نفر کامل به توکیو برود. قبل از شیوع کرونا قرار بود رقابت های کسب سهمیه آسیا در کشور چین برگزار شود که این رقابت ها لغو شد و حالا قرار است ۲۰ تا ۲۲ فروردین در قزاقستان برگزار شود. اگر در این رقابت ها سهمیه های ایران کامل نشود ملی پوشان در صوفیه بلغارستان که انتخابی جهانی است این شانس را دارند که به سهمیه برسند؛ رقابت هایی که ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت انجام می شود. اگر ملی پوشان نتوانند سهمیه کامل را در این دو مسابقه کسب کنند شانس دیگری نخواهند داشت.

البته رقابت های بین المللی برای کسب آمادگی کشتی گیران برگزار می شود که آن ها شانس حضور در چنین مسابقاتی را دارند. متاسفانه کشتی ایران تاکنون از رقابت های برگزار شده استفاده نکرده است. در گرندپری پاریس هیچ نماینده ای از ایران حاضر نبود و در جام جهانی صربستان هم که تیم روسیه با نفرات شاخص حاضر شد ایران فقط یک کشتی گیر در آزاد و یک نفر در فرنگی را اعزام کرد.

بنابراعلام فدراسیون برای رقابت های متئو پولیکانو ایتالیا هم به غیر از ۳ نفر در آزاد کشتی گیر دیگری اعزام نمی شود. در رقابت های اوکراین نیز بیشتر از جوانان استفاده خواهد شد.

متاسفانه اظهارنظرهای علیرضا دبیر به عنوان شخص اول فدراسیون نیز نگرانی هایی را ایجاد کرده چرا که او با توجه به شرایط زمانی که هنوز مجوز برگزاری مسابقات و اردو صادر نشده بود گفت: با توجه به اینکه المپیک توکیو برگزار می‌شود با شرایط موجود، از کشتی در المپیک توقع مدال و حتی یک مدال برنز را نباید داشته باشیم.

گزارش کامل درباره سهمیه های ایران در المپیک توکیو را می‌توانید اینجا بخوانید.

252 252

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار