کد خبر: ۱۵۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
شاخص بورس در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۳۷هزار واحد افت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه تعداد ۶ میلیارد و ۹۲۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۷ هزار و ۹۰ میلیارد تومان در ۷۷۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳۷ هزار و ۶۲۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۸۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل نماد‌های معاملاتی تولیدی فولاد سپید فراب کویر، پتروشیمی شازند و ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۹۸۱۷ واحد، کل (هم‌وزن) ۷۰۱۸ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۴۵۹۰ واحد، آزاد شناور ۴۲۴۰۶ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم ۳۱۵۸۰ و ۶۱۹۵۰ واحد افت کردند.

در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون ورقه به‌ارزش ۴ هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان در ۴۰۳ هزار نوبت، آیفکس ۲۹۴ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۱۳۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل نماد‌های معاملاتی توزیع دارو پخش، قاسم ایران و مجتمع صنایع لاستیک یزد بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار