کد خبر: ۱۵۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
یادداشت/
حقیقت این است که انقلاب ما، قیام و گامی بسوی مفاهیم و مقیاس های انقلابی شناخته شده غربی و یا بلوک شرق و تقاید از آنها نیست؛ بلکه جوهر این انقلاب به جنبش و جهش بی مانند اسلامی صدر اسلام با همه ابعاد و مشخصاتش است.

جوهر انقلاب اسلامی ایران جنبشصدر اسلام با همه ابعادش استگروه استان‌های دفاع‌پرس - عذرا شباب؛ بار دیگر موجی در تاریخ اتفاق افتاد، بار دیگر دست خدا از آستین غیب بیرون آمد، بار دیگر اراده خداوند به کار افتاد و رحمت و منت حق، ملتی مستضعف و ستم کشیده را در بر گرفت و فیض روح القدس مدد فرمود و به کالبد ملتی مرده روح و روان دمید.

سرانجام آنچه بخواب شب هم نمی دیدیم و ناممکن می پنداشتیم به وقوع پیوست، ملت ها و خلق های مسلمان و ملل عالم را غرق بهت و حیرت و أعجاب نمود، قدرت های داخلی و ابر قدرت های بین المللی را با همه هوشیاری و سانسور بازی غافلگیر کرد، حساب ها و نقشه های سیاسی و طرح های دراز مدت و تصمیم گیری های مطالعه شده آنان را بهم ریخت و بالاخره ملت مسلمان ایران آزادی را بازیافت و هنوز مفسران سیاسی جهان، از مسیر و توجیه آن عاجزند و «شرم قلم » دارند.

انقلاب، در مفهوم جامعه شناسی انقلاب، عبارتست از تغییر زیر بنای اجتماعی و نهاد سیاسی و دگرگون شدن نیرو و نظام حاکمیت»، بنابر این، انقلاب راستین و حقیقی تنها جابجاشدن زمام داران و افرادی جای افرادی را گرفتن و خاندانی از آن بیرون رفتن و خاندانی دیگر بدان داخل شدن و منقرض گشتن و سپس به دیگر آغاز بکار کردن نیست در واقع انقلاب، تنها شکل حکومت و قالب و چهار چوب رژیم حاکم عوض شدن نیست.

بلکه  انقلاب علاوه بر تغییر چهره ها و شکل قالب ها که البته در هر انقلابی امریست ضروری باید از ریشه و اساس، دگرگونی بنیادی و همه جانبه ای در باطن و دل اجتماع صورت گیرد باید معیارها و مقیاس های سابق، ارزش هاو امتیازات ناشی از آنها لغو گردد و از نو معیارهائی انسانی تر با امتیازات و ارزش های راستین و عادلانه تر براساس ایده برای خاص انقلاب بنیان شود.

پس انقلاب اسلامی یعنی دگرگونی و تحول راستین در قلب و قالب اجتماع ونظام اجتماعی و سیاسی، بر اساس معیارها و ایدئولوژی توحیدی که چون باران رحمت پاک و دست نخورده از آسمان و حی الهی نازل گردید.

 یعنی بازگشت به اسلام راستین، طاغوتیان نمی خواهند اسلام را در خدمت خود آوردند و نه این که آنان در خدمت اسلام باشند.

انقلاب ما در بین همه انقلابات دو قرن اخیر جهان بی نظیر استف این انقلاب کودتای نظامی نیست که در آن جمعی ارتشی در یک فرصت حساب شده زمام قدرت را بدست گیرند و آن گاه که بر اوضاع مسلط شدند، ایدئولوژی خاصی را که از قبل داشتند و یا پس از پیروزی، ساخته اند مطرح کنند و آن را بر مردمی که بکلی با آن بیگانه اند تحمیل و دروغ وانمود کنند که ملت آن ایدئولوژی را پذیرفته است همانطور که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه بخصوص چند کشور عربی اتفاق افتاد .

انقلاب ما، صرفا نارضایتی و خشم و طفیان عمومی علیه رژیم و یا حاکم ستمگر نیست و فقط برای رفاه و بدست آوردن آب و نان و تأمین مسکن و خوراک و پوشاک و آزادی ، بدون داشتن ایدئولوژی خاصی، قیام کرده باشد، مسلما اصیل ترین و مقدس ترین انقلابات جهان بشمار می رود.

کسب استقلال و آزادی دو امر از ارکان انقلاب ما است اما در انقلاب ما چیزهای دیگری هم وجود دارد و ماهیت آن چیز دیگریست و اصولا انقلاب ما تنها یک بعدی یعنی صرف نظامی، اقتصادی، سیاسی، ملی و مذهبی و فرهنگی نیست، بلکه همه این ابعادرا در بر دارد.

می توان گفت استقلال ملی، آزادی، عدم تعهد کامل و برادری اسلامی از لحاظ سیاسی، ، استقلال و خودکفائی براساس نظام و مکتب میانه اسلامی که نه از نوع سرمایه داری غربی و نه کمونیستی بلوک شرق و دور از افراط و تفریط مالی از لحاظ اقتصادی است.

از لحاظ اجتماعی کلیه امتیازات ظالمانه و طبقه بندی های دوره طاغوتی و برگشت به نظام بی طبقه عادلانه توحیدی با رعایت استعدادها ، لیاقت ها و کارآمدها و حفظ مالیت ایرانی در چهره تابناک یک امت اسلامی دست نخورده و تحریف نشده از لحاظ ملی و مذهبی به شمار می آید.

تهیه ارتشی جهت پاسداری انقلاب و نگهداری دقیق دست آوردهای آن با تمام ابعادش در قبال عوامل مخرب خارجی و داخلی از لحاظ نظامی و زنده کردن فرهنگ اصیل اسلامی با ابعاد گسترده اش به منظور پرورش استعدادها و پیشبرد علوم و معارف از هر نوع و هر قبیل به خیر و صلاح بشریت و آراسته شدن به اخلاق خدائی و شناخت انسان و جبان وخالق جهان براساس جهان بینی اسلامی از لحاظ فرهنگی محسوب می شود.

حقیقت این است که انقلاب ما، قیام و گامی بسوی مفاهیم و مقیاس های انقلابی شناخته شده غربی و یا بلوک شرق و تقاید از آنها نیست بلکه جوهر این انقلاب به جنبش و جهش بی مانند اسلامی صدر اسلام با همه ابعاد و مشخصاتش است.

در این انقلاب، دیکتاتوری، توارث قدرت ها و ثروت ها و مقامات و اختلاف طبقاتی وحشتناک، درسطوح گوناگون اجتماعی وجود ندارد در انقلاب ما دیگر کاخ و کوخ وجود ندارد؛ اما آزادی در تمام سطوح و ابعاد گوناگون با رعایت حقوق دیگران، وجود دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار