کد خبر: ۱۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
بر اساس گزارش جدیدی که شورای جهانی طلا با همکاری شرکت ماکسول استامپ تهیه کرد، صنعت معدنکاری طلا به طور مستقیم حدود 83.1 میلیارد دلار در اقتصاد جهانی در سال 2013 مشارکت کرد و با در نظر گرفتن تاثیر اقتصادی غیرمستقیم، این رقم به 171.6 میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  ایسنا، بررسی تاثیر معدنکاری طلای تجاری در 47 کشور تولیدکننده طلا که بیش از 90 درصد از تولید طلای جهان را تشکیل می‌دهند، نشان می‌دهد شرکتهای معدنی طلا با احتساب ارزش حاصل از خدمات پشتیبانی و اشتغال غیرمستقیم، 171 میلیارد دلار در اقتصاد جهانی در سال 2013 مشارکت کرده اند.
 
شرکتهای معدنی طلا در سطح جهانی در سال 2013 برای بیش از یک میلیون نفر شغل مستقیم ایجاد کردند و برای بیش از سه میلیون نفر در نتیجه فعالیت تامین کنندگان این صنعت و خدمات پشتیبانی اشتغال ایجاد شد.
 
این گزارش نشان داد شرکتهای معدنی طلا برای ایجاد سرمایه انسانی بومی و مهارتها پیشرفت خوبی حاصل کرده اند. در بیشتر کشورهای تولیدکننده طلا، بیش از 90 درصد از کارمندان این صنعت، کارکنان بومی هستند. اگرچه مشاغل معدنکاری طلا همانند مشاغل صنایع دیگر به اندازه مشاغل صنایع دیگر فراوان نیستند، اما به دلیل دستمزدهای بالاتر از حد متوسطی که پرداخت می‌شود، ارزش بالایی دارند.
 
بیش از 60 درصد از کشورهایی که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته اند، کشورهای کم درآمد با نیازهای توسعه اقتصادی و اجتماعی بودند. با اینهمه این گزارش خاطرنشان کرده است رشد مشارکت اقتصادی معدنکاری طلا اغلب با بهبود وضعیت درآمد کشورهای میزبان معدنکاران طلا مصادف می‌شود.
 
همچنین 70 درصد از ارزشی که شرکتهای معدنی طلا در یک اقتصاد توزیع می‌کنند، به پرداخت پول به تامین کنندگان و کارمندان بومی مربوط است. به شکل جالب توجهی عمده درآمدهای دولتی از معدنکاری طلا از منابعی مانند مالیات بر درآمد و مالیات شرکت به جای پول مربوط به مجوز و بهره مالکانه کسب می‌شود.
 
بر اساس گزارش پی آر نیوزوایر، مشارکت اقتصادی مستقیم معدنکاری طلا در اقتصاد جهانی از سال 2000 تا 2013 هفت برابر شده که بسیار بیشتر از رشد ارزش طلا طی همین مدت بوده است.
برچسب ها: صنعت ، طلا ، ماکسول
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار