کد خبر: ۱۵۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
وزارت بهداشت فرانسه از بیمارستان‌ها و آژانس‌های بهداشت و سلامت منطقه‌ای و محلی خواسته است تا از روز پنجشنبه در وضعیت مقابله با بحران قرار بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نشریه لوژورنال دیمانش روز یکشنبه اعلام کرد: وزارت بهداشت فرانسه از بیمارستان ها و آژانس های بهداشت و سلامت منطقه ای خواسته است تا در پی شیوع گسترده گونه های جدید ویروس کرونا از روز پنجشنبه 18 فوریه (30 بهمن) در حالت مقابله با بحران قرار داشته باشند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش اقدامات وزارت بهداشت فرانسه که یادآور تدابیری است که در ماه های مارس و نوامبر 2020 اجرا شد و فرانسه مجبور به قرنطینه سراسری شد، شامل افزایش تخت های بیمارستانی، به تاخیر انداختن جراحی های غیرضروری و بسیج کردن همه نیروها و منابع درمانی است.

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد: این تدابیر برای مقابله با بحران باید در همه مناطق اتخاذ شده و از روز پنجشنبه 18 فوریه قابل اجرا باشد.

فرانسه روز شنبه بیش از 21231 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده است. تاکنون بیش از 3448617 نفر در فرانسه به این ویروس مبتلا شده اند که ششمین آمار بالا در جهان به شمار می رود.

دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه تاکنون در برابر درخواست کارشناسان بهداشت و سلامت برای اجرای یک قرنطینه جدید مقاومت کرده است. برخی کارشناسان بر این باورند که دولت ماکرون با مخالفت با اعمال قرنطینه جدید سراسری، عملا وارد یک قمار خطرناک شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار