کد خبر: ۱۵۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
پس از گذشت چند ماه که بازنشستگان هما با مشکلات مالی روبه‌رو بودند، رئیس سازمان برنامه و بودجه با کمک به صندوق بازنشستگی هما موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز خبری مبنی بر موافقت محمد باقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با کمک به صندوق بازنشستگی هما در رسانه‌ها منتشر شد که این موضوع می‌تواند خبری بسیار خوب برای ایرلاین ملی کشور باشد.

براساس این گزارش از ماه‌های گذشته همواره اخباری مبنی بر تجمع بازنشستگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل پرداخت نکردن معوقه‌های آن‌ها به گوش می‌رسید که این موضوع  باعث نگرانی‌هایی در حوزه حمل و نقل هوایی شده بود.

در همین رابطه علیرضا برخور مدیر عامل ایران ایر در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پرداخت حقوق بازنشستگان ایران ایر وظیفه ماست و همواره پیگیر پرداخت معوقه‌های آن‌ها هستیم، گفت: با توجه به وضعیت کنونی ایران ایر چگونه می‌توانیم معوقات و حقوق بازنشستگان این بخش را تامین کنیم.

مدیرعامل ایران ایر توضیح داد: درآمد هما کفاف پرداخت حقوق پرسنل و بازنشستگان را نمی‌دهد، واقعیت این است که درآمد‌های ما به گونه‌ای نیست که بتوانیم حقوق ماهانه را پرداخت کنیم.

برخور ادامه داد: هم اکنون ایران‌ایر ۲۳ هزار حقوق‌بگیر دارد که ۱۳ هزار نفر بازنشسته هستند. به علاوه این‌ها چند صد نفر شرکت اقماری هستند به صورت پیمانکاری برای هما کار می‌کنند و ما باید حقوق آن‌ها را نیز پرداخت کنیم.

براساس این گزارش ۶ اسفند ماه جلسه‌ای بین مدیرعامل و رئیس صندوق بازنشستگی هما با رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با مشکلات نقدینگی هما و معوقه‌های بازنشستگان این بخش برگزار شد. در این جلسه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با بیان ضرورت توجه دولت به هواپیمایی ملی کشور بر مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد.

برخور درباره آخرین وضعیت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به مشکلات ناشی از فشار نقدینگی، عدم امکان تامین مناسب قطعات مورد نیاز، هزینه‌های سنگین ناشی از بدهی‌های انباشته سنوات کارکنان و نارضایتی به حق بازنشستگان "هما" از معاون رئیس‌جمهور تقاضای نگاه ویژه به این موضوعات کرد.

در ادامه این جلسه افقهی مشاور عالی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی هما به مشکلات بسیار زیاد در حوزه معوقه‌های بازنشستگان اشاره کرد و درخواست فوری برای حل مشکلات هما را داشت. او با تاکید بر ضرورت جبران دولت در قبال مصوبات متعدد پرواز‌های تکلیفی از معاون رئیس‌جمهور برای پرداخت‌های فوری ماه پایانی سال بازنشستگان و استفاده از ظرفیت‌های تبصره‌های بودجه عمومی دولت درخواست توجه ویژه کرد. در ادامه هم معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داد که در هفته‌های آینده با برگزاری جلسات کارشناسی و تدوین راهکار‌های قانونی، در حد توان بتواند بخشی از درخواست‌های صورت گرفته، انجام شود.

براساس این گزارش در حال حاضر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با کمک به صندوق بازنشستگی هما موافقت کرده است که این خود می‌تواند یک خبر بسیار خوب  برای همای ایران به شمار رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ایر ، حمل ونقل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار