کد خبر: ۱۵۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: امیدواریم با حمایت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی در دو سال آینده فاز اول «بندرخواجه‌نفس» به بهره‌برداری برسد.

اله‌یار اسعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: استان گلستان با بیش از 100 کیلومتر ساحل و دریا دارای دو بندر گردشگری «گز» و «ترکمن» و یک بندر در شرف تاسیس «خواجه‌نفس» است.
وی تصریح کرد: در دهه ۷۰ دو بندر، گز و ترکمن با کاربری گردشگری و تجاری احداث شد اما متاسفانه پس از پسروی آب دریا دچار مشکلاتی شد.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: در ادامه سازمان بنادر، مجوزهای لازم را برای ایجاد «بندرخواجه‌نفس» را برای بخش خصوصی صادر کرد که عملیات احداث به دلیل جابه‌جا شدن سرمایه‌گذار با وقفه روبرو شد اما سرانجام در دو سال اخیر سرمایه‌گذار جدید وارد استان شده و هم اکنون پروژه بیش از ۲۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

* حوضچه «آرامش» بندرخواجه‌نفس در حال لایروبی است/ در سال آینده کانال ایمنی بندرخواجه‌نفس در دستور کار لایروبی قرار خواهد گرفت

اسعدی خاطرنشان کرد: هم اکنون حوضچه «آرامش» بندرخواجه‌نفس در حال لایروبی است و در سال آینده نیز کانال ایمنی در دستور کار لایروبی قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به استان  مقرر شد حمایت‌های مطلوبی از بخش خصوصی در خواجه‌نفس صورت گیرد.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان تاکید کرد: امیدواریم با حمایت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی در دو سال آینده فاز اول بندرخواجه‌نفس به بهره‌برداری برسد.

* مطالعات بندر سبز گمیشان برای واردات چوب به عنوان پروژه اولویت‌دار در دستور کار دارد/ نیاز اعتباری یک‌هزار و 600 میلیارد تومانی بندر سبز خزری گمیشان

وی اضافه کرد: مطالعات بندر سبز گمیشان هم انجام شده و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر واردات چوب از گلستان مقرر شد به عنوان پروژه اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.

اسعدی با اشاره به نیاز اعتباری یک‌هزار و 600 میلیارد تومانی بندر سبز خزری گمیشان گفت: طبق برآوردهای اولیه بندر سبز گمیشان یک‌هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

*‌ نگاه گردشگری برای احیای بندرترکمن/ آغاز مطالعات گردشگری برای توسعه بندرگز با رعایت نکات زیست محیطی

وی در خصوص احیای بندرترکمن هم گفت: در جلسه‌ای که در این خصوص برگزار شده بود مقرر شد مطالعات هیدروگرافی ظرف دو ماه آینده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شود اما با توجه به اینکه بندر در خلیج گرگان واقع شده قطعا نگاه گردشگری خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان در مورد بندرگز هم گفت: با توجه به اینکه این بندر قبلاً به سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها واگذار شده لذا به استناد تصمیم استاندار قرار شد این بندر به شورای شهر و شهرداری واگذار شود و مطالعات آن هم به صورت گردشگری و با رعایت نکات زیست محیطی خواهد بود.

انتهای پیام/2307/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار