کد خبر: ۱۵۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
امام جمعه موقت بوشهر گفت: تواصی به حق و صبر کلید رشد فرهنگ در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: ریشه همه بدگمانی و بددلی‌ به ذات انسان‌ها و  وجود کینه‌ها و دشمنی‌ها بر می‌گردد.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: ذات بد و فطرت ناپاک انسانی منبعث از  بد گمانی و سوء‌ظن است که منجر به مشکلات عمده اجتماعی و ضایع شدن حقوق انسان‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: در بعثت رسول گرامی اسلام (ص)  نور الهی در جهان جلوه‌گر شد و مسیر تاریکی و ظلمات که شیطان‌ها بر آنها مسلط بودند خداوند با بخشیدن نور و هدایت پیامبر، جهان را منور کرد.

دشتی با تبریک سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این راستا خدمات مدیران، مسئولان و کارکنانی که عهده‌دار فعالیت در عرصه ترویج فرهنگ شهید و شهادت و خدمات به خانواده شهدا هستند قابل تقدیر و تحسین است چراکه کار مهم و مقدس انجام می‌دهند و جهان، جمهوری اسلامی ایران را با شهدا می‌شناسد.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه شهید و شهادت با انقلاب اسلامی عجین و گره خورده است تصریح کرد: افتخار و تجلی انقلاب اسلامی در جهان، نور شهادت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر تاکید کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه آحاد جامعه دارند و هدایت‌گر جامعه محسوب می‌شوند و باید همیشه نام شهدا در جامعه جاوید و زنده باشد و سیره شهدا در ابعاد گوناگون به جامعه معرفی و نشان داده شود.

این مقام مسؤول با گرامیداشت ماه شعبان این ماه را باعظمت و ماه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام محمد مصطفی (ص) دانست و گفت: روزه گرفتن عبادت و ذکر خداوند متعال از ویژگی ماه شعبان است و این ماه مقدمات ورود به ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود.

وی با تبریک سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار تصریح کرد: امام حسین(ع) حق عظیم حیات روحی و معنوی برای همه مسلمانان دارد و تمام زندگی خود و خانواده‌اش جان و خون مطهر خودش را در راه اسلام و برای بصیرت، شناخت و معرفت انسان‌ها فدا کرد.

دشتی عنوان کرد: پاسداران این افتخار دارند که به مولای خودشان حضرت امام حسین(ع) تاسی می‌کنند چراکه پاسداران اگر قداست دارند و لباس سبزشان دارای ارزش است از شهدا و حضرت امام حسین(ع) نشعت می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهرتصریح کرد: شهدای پاسدار، شهدای خواص محسوب می‌شوند چراکه این عزیزان ضمن فداکاری و ایثارگری، بحران‌ها را در میان جنگ، مشکلات، خطرها و سختی‌ها مدیریت می‌کردند.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر ادامه راه شهدا اظهارداشت: شهدای گرانقدر خاص از جمله شهید سلیمانی‌ها، شهید همت‌ها، حججی‌ها و دیگر ایثارگران سردمدار شهدا هستند چراکه قداست شهادت در پاسداری از انقلاب اسلامی گرفته‌‌اند.

وی توضیح داد: جانبازان باید سردمدار بصیرت مردم باشند چون آنان در حفظ انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و باید در جامعه همواره مورد تکریم قرار بگیرند.

دشتی به بیانات مقام معظم رهبری به‌مناسبت عید سعید مبعث پرداخت و با اشاره به اینکه دشمن در مقام قطع زنجیره تواصی، صبر و استقامت مردم است گفت: حفظ این دو خصوصیت و عنصر مقدمه صبر و بصیرت در جامعه است و باید در جامعه چنان فرهنگی تبیین شود که مردم به سمت بصیرت قدم بردارند، آگاه شوند و فریب دشمن نخورند.

این مقام مسؤول با تاکید بر شناخت مسیر برای جلوگیری از انحرافی‌که دشمن ایجاد می‌کند افزود: شناخت دوست، دشمن و حرکت در مسیر درست باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و این مهم صبر و استقامت می‌طلبد که مقدمه آن تواصی است.

دشتی، با بیان اینکه انسان‌‌ها صبور و با استقامت باید دست دیگران را بگیرند گفت: این افراد باید هدایت‌گر جامعه باشند و جوانان را در مسیر اصلی قرار و به آنان شور و نشاط دهند.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: تواصی به حق و صبر کلید رشد فرهنگ در جامعه است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار