کد خبر: ۱۵۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
گروه استان‌ها- بارش شدید برف و باران در مناطق مختلف استان خراسان شمالی از دقایق ابتدایی جمعه شب آغاز و بر اساس اعلام هواشناسی تا ظهر شنبه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد ٬ بارش شدید برف و باران در مناطق مختلف استان خراسان شمالی از دقایق ابتدایی جمعه شب آغاز و بر اساس اعلام هواشناسی تا ظهر شنبه ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌های ارسالی از شهرهای مختلف استان٬ بارش رگباری باران و وزش باد در همه مناطق خراسان شمالی باعث آبگرفتگی معابر و کندی حرکت در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی شده است. هم‌چنین بارش‌ها در برخی مناطق به صورت برف گزار شده و وزش شدید باد نیز در ارتفاعات محسوس است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی٬ تمام شهرهای خراسان شمالی در 48 ساعت آینده وضعیت برفی و بارانی را تجربه می‌کنند. هم‌چنین احتمال کاهش 12 درجه‌‌ای دمای هوا نیز وجود دارد. دمای هوا در بامداد روز شنبه به زیر صفر درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. دمای هوای استان از ظهر یکشنه افزایش خواهد داشت.

هواشناسی کاربردی نیز از کشاورزان و باغداران خراسان شمالی خواسته با رعایت اصول حفاظت از مزارع و باغ‌ها٬ برای مقابل با سرمای دیر رس زمستانی آمادگی داشته باشند.

سید محسن احمدی مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه یک بجنورد هم آبگرفتگی برخی از معابر مرکز استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: با بارش شدید باران در ساعات ابتدایی شب شنبه٬ برخی معابر مرکزی در بجنورد دچار آبگرفتگی شد که با حضور به موقع عوامل شهرداری و خدمات شهری٬ آبگرفتگی ها مرتفع و نیروهای شهردایر به حالت آماده‌باش در شهر حضور دارند.

به گزارش تسنیم٬ علی‌رغم بارش‌های پایان سال در استان خراسان شمالی٬ گزارش‌ها حاکی است٬ میزان بارش ها در فصول پاییز و زمستان سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 11 درصد کاهش داشته و میزان آب ورودی به مخازن سدهای استان نیز به همین میزان دچار کاهش شده است.

انتهای پیام/311/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار