کد خبر: ۱۵۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: زیرساخت های مناسبی در سرزمین ایرانیان منطقه ویژه اقتصادی شهرستان زرندیه در حال احداث است که می تواند این منطقه را به یکی از کانون های ورزش سوارکاری تبدیل کند.

به گزارش برنا از اراک، مسعود خلیلی  در بازدید از پیست اسب سواری این منطقه اظهار داشت: اکنون شهرستان گنبد در ورزش سوارکاری کشور به یک الگو تبدیل شده است و زیرساخت های این منطقه هم می تواند در آینده باعث رونق این ورزش در مرکز کشور شود.

وی افزود: ورزش در سلامت جسم و روح انسان نقش مهمی دارد و سوارکاری که مورد تاکید رسول گرامی اسلام (ص) است نیز به عنوان یکی از ورزش های مفرح می تواند جایگاه مناسبی در میان نسل جوان داشته باشد.

وی تاکید کرد: در منطقه ویژه اقتصادی زرندیه علاوه بر فعالیت های کلان اقتصادی و ایجاد زیرساخت های نافع به حال کشور از حوزه ورزش هم غفلت نشده و راه اندازی پیست های اتومبیلرانی و سوارکاری می تواند به ترویج روح ورزش در جامعه و استان های همجوار کمک کند.

خلیلی اظهار کرد: ظرفیت های موجود در بخش سوارکاری این منطقه می تواند پاسخگوی نیاز جوانان شهرهای اطراف باشد و به تقویت ورزش سوارکاری در سطح اجتماعی و حتی قهرمانی منجر شود.

با حضور رئیس فدراسیون سوارکاری همچنین آیین اهدای جوایز به نفرات برتر مسابقات مجازی درساژ هیات سوارکاری منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان و همچنین مسابقات مجازی عکاسی و هنرهای تجسمی سوارکاری و محیط زیست (به اهتمام کمیته محیط زیست فدراسیون سوارکاری) برگزار شد.  
مراسم رژه با اسب توسط نونهالان  نوجوانان و نهالکاری به مناسبت روز درختکاری در قالب طرح استقبال از بهار در منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان نیز انجام شد.

رئیس کمیته اسب سواری منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان نیز گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار در شهرک توریستی تفریحی سرزمین ایرانیان واقع شده است و از سال ۱۳۸۷ کار مطالعه و طراحی آن با همکاری شرکت‌های مشاور و توانمند ایرانی و خارجی انجام شد.
غزاله منتظم افزود: هیات سوارکاری این منطقه نیز از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی در سال گذشته به رسمیت شناخته شد و امروز پس از ۲۶ ماه با ساخت اولین اصطبل و مانژهای سرپوشیده و آموزشی در بخش های درساژ و پرش در آستانه بهره برداری قرار دارد.
وی افزود: عملیات احداث فاز دوم این مجموعه نیز قرار است در سال آینده آغاز شود تا در صورت تکمیل نهایی بتوانیم میزبان مسابقات بین المللی پرش، درساژ، اسب دوانی و استقامت باشیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار