کد خبر: ۱۵۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
یکی از اقدامات فرهنگی دوران دفاع مقدس در جبهه حضور گروه‌های سرود و اجرای برنامه برای رزمنده‌ها بود.

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس در میدان‌های نبرد تنها محدود به زمان عملیات‌ها نمی‌شد، بسیاری از رزمنده‌ها مدت زمان زیادی را به منظور دفع حملات احتمالی دشمن و یا انجام پاتک و تثبیت مناطق در جبهه‌ها می‌ماندند و از این روز در هیچ مقطعی از دوران جنگ جبهه‌ها خالی از نیرو نبود. همین موضوع باعث می‌شد تا توجه به برنامه‌های فوق برنامه، فرهنگی و مذهبی برای رزمنده‌ها بیشتر شود. یکی از این برنامه‌ها حضور گروه‌های سرود نوجوانان و جوانان در جبهه و اجرای سرود برای رزمنده‌ها بود.

سرود خوانی بچه‌های نوجوان برای رزمنده‌‎ها+ فیلم

فیلم پیش رو که اواسط بهمن ۱۳۶۵ در پادگان انبیاء شوشتر ضبط شده، مربوط به یک گروه سرود متشکل از تعدادی نوجوان است که به اجرای سرودی با موضوع دفاع‌مقدس، در جمع نیرو‌های لشکر ۸ نجف‌اشرف می‌پردازند. «جنگ جنگ جنگ، تا رفع فتنه زِ عالم» جزء ابیات تکرار شده این سرود است.

لشکر ۸ نجف از لشکر‌های زرهی سپاه پاسداران و از شناخته شده‌ترین یگان‌های عملیاتی در دفاع مقدس بود که بخش اعظم نیرو‌های آن متعلق به شهرستان نجف آباد اصفهان بود. این لشکر پس از عملیات ثامن الائمه در سال ۱۳۶۲ تشکیل شد و نخستین فرمانده آن شهید احمد کاظمی بود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار