کد خبر: ۱۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
20 قرارداد تبادل فناوري، واردات تکنولوژی و صادرات محصولات با فناوری پیشرفته، بین شركت‌های ايرانی و خارجی به امضا رسید.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر، ۲۰ قرارداد تبادل فناوري، وارادات تکنولوژی و صادرات محصولات با فناوری پیشرفته، بین شركت‌هاي ايراني و خارجی در طول چهار روز برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران به امضا رسید.
 
ارزش این قراردادها بیش از ۱۵ میلیون دلار است که نسبت به قراردادهای نمایشگاه سال گذشته، ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.
 
این قراردادها در حوزه‌های مختلفی از جمله الکترونیک، میکروالکترونیک، حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، حوزه انرژی های نو، حوزه پزشکی و داروئی و حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات منعقد شده است.
 
در این نمایشگاه ۱۵ کشور روسیه، هند، کره‌جنوبی، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلستان، ايتاليا، سوئیس، يونان، روماني، ترکیه، آذربايجان، پاكستان و چین در کنار ده‌ها شرکت و مراکز دانشگاهی و علمی تحقیقاتی داخلی، نوین ترین و آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری خود را درحوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های هوشمند، زیست فناوری، نانو فناوری، انرژی های نو، هوافضا و تجهیزات پزشکی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده اند.
 
هم‌زمان با برپايي دومین این نمایشگاه، نشست بين‌المللي «شبكه‌سازي نوآوري» نیز به ‌مدت ۲ روز، با حضور اساتيدي از كشورهاي كره‌جنوبي، فرانسه و اتريش در كنار بیش از ۲۰ صاحب نظر ايراني برگزار شد.
 
در اين نشست بين‌المللي صاحب‌نظران، سياست‌گذاران و اساتيد حوزه فناوري و نوآوري در شش بخش تخصصي، به بحث و بررسي موضوعات مرتبط با موضوع نشست پرداختند.
 
سال گذشته و در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری، ۱۸ تفاهم نامه تبادل فناوري بین شركت هاي ايراني و کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه به ارزش تقريبی ۶ میلیون دلار منعقد شد و براساس قراردادهاي انتقال فناوري نهايي شده ۶ شركت نيز از تسهيلات قرض‌الحسنه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري كه به اين موضوع اختصاص يافته بود، بهره‌مند شدند.
 
اين نمايشگاه در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در سالن حجاب تهران برگزار شد كه با توجه به استقبال شركت‌هاي فناور، INOTEX در تقويم نمایشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفت و از سال ۲۰۱۴ با حضور شركت‌هاي داخلي و خارجي در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

برچسب ها: تکنولوژی ، قرارداد ، روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار