کد خبر: ۱۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
 در دیدار اخير  شهردار تهران با جمعی از دانش آمو ختگان دانشگاه تهران،  آقاي قاليباف به عملکرد  دولت همزمان با دومین سالگرد برگزاري انتخابات رياست جمهوري كه منجر به روي كار آمدن دولت تد بیر و امید بر مسند قوه مجریه شد پرداخته و نقدی بر اوضاع و احوال، در این رابطه داشته اند. ارتباط دادن بین کوشش در مسیر حل و فصل ماجراهای  هسته ای  که به نظر بسیاری از دلسوزان آگاه، نابود کننده ارزش های اجتماعی،اخلاقی،اعتقادی و .... شده با موضوع انتخابات،آن هم  به زعم سخنرانی که بایستی از  ویژ گیهای یک  فرهیخته، دنیا دیده، صاحب تفکر اصولی و ... برخوردار باشد جای تحیر و تاسف عمیق است. استدلالی بدینگونه از سوی دلواپسان به کرات مطرح شده و بر بنیادی سست استوار است  که از فر صت طلبی های رایج نشات می گیرد، که در آن وادی بسیار گفته، نوشته و خوانده ایم. هدف اصلی اين نوشتار که با توجه به نحوه استدلال این مسوول  تنظیم شده می تو اند، مبین ناآگاهی یا فرصت طلبی برآمده از افکار توده گرایانه (پوپولیستی) شهردار تهران باشد.   آقاي قاليباف می گو ید  گره زدن همه امور کشور به راضی کردن  بیگانگان جز سرافکندگی  نتیجه ای برای دولت ملی دکتر مصد ق نداشت! اگر اقتصاد مبتنی بر توان داخلی در دولت دکتر مصدق عملیا تی شده بود و نگاه به خارج از مرزها! در کشور حاکم نمی شد، ریزش نیروهای اجتماعی به آن حد نمی رسید که کودتای انگلیسی علیه دولت ملی موفق شود و..... ضمنا اشاره کرده ا ند که: ظاهرا اهداف دولت از دستیابی به توافق (هسته ای) پیروزی در انتخا بات است!  خوانندگان محترم به خوبی می دانند که همت و فداکاری مصدق  الگوی استقلا ل خواهی، و  به نو عی بنیانگذاری کشورهای غیر متعهد  بود. به قول چرچیل (نخست وزیر وقت انگلیس) او تنها فردی بود که با کله طاس و نوک قلم توانست استعمار  انگلستان را به زانو در بیاورد و  ضرورت ملی شدن صنایع کشورهای در حال تو سعه را مطرح سازد.  وجود مصدق برای مردم ایران یک معنی بیشتر نداشت  و آن برگرداندن حق حاکمیت ملی به آنان بود واین واقعیت محض و مورد تا یید همه جهانیان، چگو نه و با چه اهدافی وارونه جلوه داده می شود؟
او در زمانی حرف از ملی کردن صنعت نفت ایران زد  و در برابر استعمار ایستاد که امید و اعتماد به نفس به مدت دو قرن در ایران گم شده بود.شهردار كنوني تهران و همفکران ایشان با این نگرش لاز م است پاسخ این سوال را بدهند :
 چه چیزی پس از گذشت بیش از 60 سال نام مصدق را با همه ممانعت و مخالفت ها، کماکان زنده نگه داشته است که در هر فرصت و بهانه ای در مقابل منزلت، اندیشمندی و فداکاری بی نظیر او چنين سخناني را مطرح مي كنيد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار